|

Contact

Zichtbaar leiderschap – Check

Doe de check in ongeveer 7 minuten.

Inleiding

Iedereen die iets wil veranderen, kan een leider in verandering zijn.

Of je nu nieuwe klanten wilt binnenhalen, talent wilt aantrekken, je imago als duurzame organisatie wilt versterken of de adoptie van digitale vaardigheden wilt versnellen.

Je realiseert de verandering die jij voor ogen hebt, door zichtbaar te worden als leider. Door een heldere, eigen visie te ontwikkelen en deze op een aansprekende manier uit te dragen.

Zo geef je mensen richting en breng je hen in beweging. Zij veranderen hun gedrag en de verandering die jij voor ogen hebt, wordt werkelijkheid.

Als je het in een formule zou gieten, wordt het zoiets:

Door [mijn toekomstbeeld] op een aansprekende manier [uit te dragen] verandert [mijn doelgroep] haar gedrag. Hierdoor behaal ik [mijn persoonlijke doel] en lever ik een bijdrage aan [overkoepelend organisatiedoel].

Met behulp van deze check analyseer je de 5 elementen uit de formule. Zo krijg je inzicht in jouw zichtbaar leiderschap. Laat aan het einde van de check je gegevens achter. Dan stuur ik je de resultaten plus mijn persoonlijke advies.

Je hebt ongeveer 7 minuten nodig om de check te doen. 


Overkoepelend doel

Iedere organisatie heeft overkoepelende doelen. Op het gebied van groei, de arbeidsmarkt, digitalisering en duurzaamheid bijvoorbeeld.

Met de verandering die jij voor ogen hebt, draag je bij aan de verwezenlijking van zo'n overkoepelend doel.


Concreet doel

is het overkoepelende organisatiedoel waaraan jij wilt bijdragen.

Kun je dat overkoepelende doel ook vertalen naar een concreet en meetbaar doel voor jezelf? Wat wil jij over 6 maanden bereikt hebben?


Concreet doel

; zo heb je het overkoepelende organisatiedoel beschreven waaraan jij wilt bijdragen.

Kun je dat overkoepelende doel ook vertalen naar een concreet en meetbaar doel voor jezelf? Wat wil jij over 6 maanden bereikt hebben?


Doelgroep

Bij een doel hoort een doelgroep. Pas als je doelgroep zich anders gedraagt, behaal jij je doel. Bijvoorbeeld:

  • Als klanten je de opdrachten gunnen waar jij hen echt goed bij kunt helpen, groeit je organisatie op een duurzame manier.
  • Als collega's digitale servicevaardigheden toepassen, kunnen ze klanten offline en online ook echt dezelfde beleving bieden.

Welke groep mensen wil jij in beweging brengen? En hoe goed ken je hen?


 

Als we het hebben over je doelgroep; in welke mate ben jij het dan eens met de volgende stellingen?

 

0
0
0
0

Visie

Om de mensen uit je doelgroep in beweging te brengen, zul je hen richting moeten geven.

Dit doe je met een heldere, eigen visie op de toekomst.

Deze visie is de reden waarom jouw doelgroep nu in beweging moet komen. 


 

Als we het hebben over je visie; in welke mate ben jij het dan eens met de volgende stellingen?

 

0
0
0
0

Inspanningen

Misschien ben je al bezig met het uitdragen van je visie en het overtuigen van je doelgroep. 

Welke inspanningen heb jij in de afgelopen 12 maanden verricht om je doelgroep in beweging te brengen?


Resultaten

Dank voor het invullen van de zichtbaar leiderschapscheck!

Ik stuur je graag de resultaten. Plus mijn persoonlijke advies om je visie aan te scherpen en op een aansprekende manier uit te dragen.

Daarvoor heb ik alleen nog je naam en e-mailadres nodig.