Innovatie

Wil je jouw organisatie op verantwoorde wijze helpen bij het realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen en klanten voor de lange termijn aan jouw organisatie verbinden?

Dan zul je de waardepropositie(s) van jouw organisatie en de onderliggende dienstverlening mogelijk moeten aanscherpen of zelfs radicaal moeten wijzigen. De wereld is immers veranderd en je zult mee moeten. Dat klinkt heftig en dat is het ook. Gelukkig zijn er duidelijke processen die je kunt gebruiken om ideeën om te zetten in waarde.

Concreet kan ik je op de volgende manier helpen:

Next Samen met de mensen van Next rollen we het Next-innovatieplatform uit binnen jouw organisatie. Deze applicatie begeleidt jou en je collega’s als een persoonlijke innovatiecoach. In een aantal fases ga je van idee naar waarde.

Allereerst stel je een Briefing op bestaande uit: je uitdaging, teamleden en een planning.

Vervolgens ga je in de Sensing-fase aan de slag met het definiëren van meerdere persona’s. Je kijkt naar hun doelstellingen, achterhaalt pijnpunten, komt tot inzichten en ontdekt gedrag. Met deze informatie scherp je de uitdaging verder aan.

In de Visioning-fase creëer je ideeën en ontdek je geweldige en ondersteunende kenmerken voor je oplossing.

Deze kenmerken verwerk je in prototypes, die je in de Prototyping-fase test met experts en gebruikers. Je ontdekt wat zij leuk en niet leuk vinden, welke vragen zij nog hebben en eventuele nieuwe ideeën.

Tenslotte bepaal je in de Scaling-fase het business model voor je innovatie, bestaande uit een kosten- en inkomstenstructuur, verkoopkanalen, organisatiestructuur, 100-dagen-actieplan, elevator pitch en concurrentievoordelen.

Future 1-daagse Samen met de mensen van VANAD Bliss ontdekken we hoe future proof je dienstverlening is in een Future 1-daagse. Tijdens deze workshop van een dag geef je de toekomst van je organisatie vorm.

Met een zorgvuldig samengesteld eigen team werk je onder leiding van een aantal experts aan het verkennen van de omgeving en het verdiepen van de uitdaging. Daarna stellen we samen een strijdplan op voor het winnende idee en leggen we de basis voor een toekomstig business model.

Ik help je graag bij het innoveren van bestaande diensten en producten, zodat deze beter aansluiten op de wensen en verwachtingen van de markt, of bij het ontwikkelen van een dienstverlening die radicaal anders en totaal nieuw is, zodat je de wereld op z’n kop kan gaan zetten.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kennisintensieve B2B-organisatie?