Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Voodoomarketing & advertenties als belasting
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Oktober 2016

Beste <<Voornaam>>,

Deze maand deel ik graag de volgende drie zaken met je:

 Voodoomarketing op LinkedIn? (artikel)

"Advertenties zijn belasting voor de armen" (video)

Berenschot stelt adviseurs centraal (project)

Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug!

Cheers,

 Voodoomarketing op LinkedIn?

Dat je als bedrijf moet betalen voor bereik via social media is inmiddels geen nieuws meer. Voor personen ligt dat echter anders. Met hun berichten kunnen zij nog wel onbetaald mensen bereiken. De aantallen zijn meestal niet wereldschokkend. Behalve op LinkedIn. Daar verschijnen de laatste tijd regelmatig Updates met duizenden Likes en Comments (en dus een gigantisch bereik).



Is LinkedIn het laatste netwerk waar jouw bericht nog onbetaald viraal kan gaan. Of haalt LinkedIn een ongekende voodoomarketing stunt met ons uit en laten zij bedrijven betalen om berichten via personen te verspreiden? Lees Voodoomarketing op LinkedIn? (inclusief een reactie vanuit LinkedIn) in ongeveer 3 minuten.

 "Advertenties zijn belasting voor de armen"

Op het YouTube-kanaal van L2 kijkt professor Scott Galloway iedere week naar de winnaars en verliezers in het digitale tijdperk. Op 8 september was Netflix één van de winnaars. Het entertainmentbedrijf kan haar jaarlijkse omzet met $ 1 miljard verhogen als zij abonnees een "advertentievrije ervaring" zou bieden.



Volgens professor Galloway zijn advertenties in de nabije toekomst een vorm van belasting die alleen wordt betaald door arme mensen en digibeten.

 Berenschot stelt adviseurs centraal

Als zakelijke dienstverlener is het volgens mij enorm belangrijk om vooral jouw medewerkers centraal te stellen. Eigenlijk de enige manier om je echt te onderscheiden van jouw concurrenten.

Eerder dit jaar mocht ik werken aan een social business project bij adviesbureau Berenschot. Alle adviseurs leerden hun eigen social media accounts zakelijk te gebruiken. Daarnaast werd er hard gewerkt aan een nieuwe website waar alle 233 adviseurs hun eigen pagina kregen.



Met hetzelfde gemak als zij hun LinkedIn-account kunnen bijhouden, kunnen de Berenschot-adviseurs hun persoonlijke pagina op de site beheren en er artikelen publiceren.

Neem een kijkje op de vernieuwde website van Berenschot.

Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2016 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp