Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Het nieuwe LinkedIn design
& een goed verhaal over privacy

Nieuwsbrief van Jochem Koole - Februari 2017

Beste <<Voornaam>>,

Het is een feit: Amerika kreeg op 20 januari een nieuwe president en we raken er niet over uitgesproken. Sinds de inauguratie gaat er geen dag - wat zeg ik: uur, minuut, seconde... - voorbij zonder dat er iets over "The Donald" en zijn daden wordt gezegd.

Omdat ik er zelf eerlijk gezegd een beetje moe van wordt en het volgens mij soms beter is om ergens niet al teveel aandacht aan te besteden, hierbij een Trump-vrije nieuwsbrief. Op deze inleiding na dan...

Cheers,
 



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Belangrijke veranderingen in het design van LinkedIn

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 5 minuten

Eind september (2016) kondigde LinkedIn een volledig nieuw design van haar desktop experience aan. Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder en lijkt het erop alsof er nog maar een heel beperkt clubje mensen is overgezet naar het nieuwe design.

Zelf ben ik ook nog niet overgezet, maar een dummy account dat ik gebruik, zag er halverwege januari ineens heel anders uit. De belangrijkste wijzigingen heb ik voor je op een rijtje gezet.

In dit artikel lees je de belangrijkste veranderingen in het design van jouw profiel, op het gebied van de netwerk- en zoekfunctionaliteit en content. In het artikel zit een presentatie. Deze bekijken en het artikel lezen kost je ongeveer 5 minuten.

 Mag ik even met je meekijken & -luisteren?

Kijktip - kijktijd +/- 35 min.

"Mag ik jou 24 uur per dag in de gaten houden via de camera en microfoon in jouw telefoon of laptop?" Ik denk niet dat iemand deze vraag positief zal beantwoorden. Ongeacht de vraagsteller. Toch maken we vrolijk gebruik van Apple's Siri of zetten we een Amazon Echo in onze huiskamers neer.

Hans de Zwart van Bits of Freedom geeft in Top Names van Fast Moving Targets zijn visie op privacy. De Zwart zet je aan het denken en komt met een aantal praktische tips. 

 Hoe adviesbureau Berenschot online zichzelf werd

Vorig jaar mocht ik een bijdrage leveren aan het uitdenken en implementeren van Berenschot's nieuwe online marketingstrategie. Super leuk dat Laura de Vaan tijdens The Social Conference in maart komt vertellen hoe de organisatie online zichzelf werd door haar adviseurs centraal te stellen.

Absoluut de moeite waard om hiervoor op 23 maart naar Pakhuis de Zwijger in Amsterdam te komen. Naast Berenschot zijn er ook sprekers vanuit o.a. bol.com, de politie, Center Parcs en de Universiteit van Toronto.

Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2017 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp