Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Liefde voor gedegen B2B-bedrijven, focus op geld en SXSW
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Maart 2017

Beste <<Voornaam>>,

Afgelopen week realiseerde ik me dat ik alweer bijna 4 jaar voor mezelf werk. In mei 2013 had ik mijn laatste werkdag bij Deloitte en in het najaar had ik mijn eerste eigen klanten.

Zoals je weet, werk ik voornamelijk voor kennisintensieve B2B-bedrijven en dat bevalt hartstikke goed. Sterker nog: ik zou het niet anders willen en schreef er een artikel over.

Verder in deze nieuwsbrief iets over het focussen op geld en winstgevendheid en iets over South by Southwest, waar ik in de loop van deze maand voor de allereerste keer naartoe ga. 

Het wordt een hartstikke mooie maand. Geniet er van!

Cheers,
 



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Waarom ik zo graag voor kennisintensieve B2B-bedrijven werk

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 2 minuten

Sinds ik in 2013 voor mezelf begon, werk ik voornamelijk voor kennisintensieve B2B-bedrijven. Vaak zijn het organisaties die bij consumenten niet of nauwelijks bekend zijn. Toch schuilen er hele mooie bedrijven met gedegen producten en diensten achter deze minder bekende merken. Gedegen is dan misschien niet altijd sexy, maar voor mij wel de reden om juist voor dit soort bedrijven te werken.

In dit artikel lees je waarom ik hen zo graag help om hun online zicht- en vindbaarheid te vergroten door de specifieke kennis en kunde van hun medewerkers te delen. Het artikel lezen kost je ongeveer 2 minuten.

 Focus op geld is goed

Leestip

Over gedegen gesproken... Jason Fried, de CEO van Basecamp, schrijft op Medium waarom zijn organisatie niet kiest voor het ophalen van enorme zakken geld bij angel investors en torenhoge burn rates. In plaats daarvan kiezen zij voor winst, oftewel eigen geld.

Fried schrijft o.a. hoe eigen geld ervoor zorgt dat je als organisatie flexibeler bent, dat jij je geen zorgen hoeft te maken over het tevreden houden van anderen (zoals investeerders), dat het zorgt voor focus en dat winstgevendheid gewoon een stuk simpeler is dan allerlei andere constructies.

Een interessant artikel, zeker voor mensen die het vervelend vinden om over geld te moeten praten. Lezen kost je ongeveer 6 minuten.

 Twee weken Texas

Op 8 maart vlieg ik naar Austin, Texas, voor South by Southwest. Een bezoek aan het interactieve festival stond al jaren op mijn verlanglijstje. Nu een goede vriend van me op 20 minuten lopen van het Austin Convention Center woont, heb ik dit jaar geen excuus meer om niet naar de VS af te reizen.

De afgelopen tijd heb ik letterlijk uren besteed om een selectie uit de duizenden presentaties, workshops en feestjes te maken. Mijn persoonlijke programma telt nog steeds meer onderdelen dan dat ik daadwerkelijk kan bijwonen. Toch hoop ik enorm geïnspireerd terug te komen uit Texas. Je leest er in de volgende nieuwsbrief ongetwijfeld meer over.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2017 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp