Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
5 tips voor visueel aantrekkelijke updates &
een angstaanjagend verhaal

Nieuwsbrief van Jochem Koole - Juni 2017

Beste <<Voornaam>>,

De tip is terug!

Tuurlijk, ook in het afgelopen jaar heb ik een aantal tips met je gedeeld. Zo vertelde ik hoe ik mijn e-maillijst verdubbelde en zette ik belangrijke wijzigingen in het design van LinkedIn voor je op een rijtje, maar hele praktische tips ontbraken.

Dat was expres, want ik wilde ook wat meer achtergrondinformatie met je delen. Over mijn liefde voor B2B-bedrijven bijvoorbeeld en mijn avonturen in Austin, Texas.

Maar goed, deze maand weer een hele praktische tip. Of eigenlijk 5. Hieronder lees je er meer over.

Verder vond ik nog een razend spannend (en helaas niet-fictief) artikel voor je van The Guardian en schreven anderen verslagen over de evenementen waar ik mocht spreken of als expert een bijdrage aan mocht leveren.

Veel leesplezier!

Cheers,
 



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 5 tips voor visueel aantrekkelijke social media updates


Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 3 minuten

Doordat onze doelgroepen (net als wij) dagelijks een steeds grotere hoeveelheid content moeten verwerken, is het niet gemakkelijk om hun aandacht te krijgen. Dat is zonde, want jouw content is de moeite van het lezen, bekijken of beluisteren absoluut waard. Toch!? Een visueel aantrekkelijke update kan helpen.

In dit artikel heb ik 5 hele praktische tips voor je op een rijtje gezet. Hopelijk helpen ze jou om visueel aantrekkelijke social media updates te maken. Updates die meer interactie opleveren en meer clicks naar jouw website als gevolg hebben. Lezen betekent een investering van 3 minuten.

 Hoe verkiezingen worden gewonnen en regimes omver worden geworpen

Leestip

In het laatste seizoen van de indringende TV-serie Homeland zagen we al particuliere bedrijven die worden ingeschakeld om de publieke opinie te beïnvloeden en een hetze tegen een pas gekozen president te beginnen. Homeland is een spannende, fictieve serie. Dit artikel uit de Engelse krant The Guardian handelt over hetzelfde onderwerp, is net zo spannend om te lezen, maar is (helaas) niet fictief.

Het artikel gaat over machtige miljardairs die onze data uit Facebook halen en deze data verrijken om ons vervolgens heel gericht van bepaalde informatie te voorzien die ons (stem)gedrag beïnvloedt. Targeting is natuurlijk niet nieuw, maar social media kanalen als Facebook maken het wel heel gemakkelijk om mensen 1 op 1 bepaalde informatie toe te dienen en hen van andere informatie te onthouden. De gevolgen hiervan zijn verstrekkend en vrij dramatisch te noemen...

 PR is Key & Content Marketing Fast Forward

Als je mijn nieuwsbrief de afgelopen periode een beetje hebt gelezen, zou je bijna denken dat ik alleen maar spreek. Eind april mocht ik een presentatie verzorgen tijdens PR is Key van PressPage en deze maand was ik als expert aanwezig op Content Marketing Fast Forward, georganiseerd door AJ Huisman en Bert van Loon.

Spreken op een podium (of adviseren aan een tafel) is hartstikke leuk om te doen. Bijna nog leuker zijn de artikelen die anderen na afloop van zo'n evenement over jouw verhaal schrijven. Vooral als ze goed begrepen hebben wat je probeerde te vertellen. Dat zie ik echt als enorme complimenten!

PressPage maakte een mooi verslag van mijn verhaal "Putting the Personal into PR", inclusief belangrijke take aways.

Jill Rodenrijs van Wayne Parker Kent schoof bij mij aan tafel tijdens Content Marketing Fast Forward en vatte onze tafeldiscussie goed samen. Binnenkort te lezen op de site.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2017 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp