Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Snacken op The Next Web, een duivels dilemma en hulp-vaardig worden
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Juni 2018

Beste <<Voornaam>>,

Terwijl het buiten aanvoelt alsof het volop zomer is, wordt er binnen keihard doorgewerkt. Mooie projecten, inspirerende evenementen, boeiende masterclasses. Genoeg te doen.

Tussen alle bedrijvigheid door heb ik deze maand de volgende selectie voor je:

Snacken op The Next Web; Eind vorige maand bracht ik twee zomerse dagen door in het Amsterdamse Westerpark bij TNW Conference.

Een duivels dilemma; Grote technologiebedrijven zijn niet meer weg te denken uit onze levens. Hoe ga je daar als bedrijf mee om?

Hoe word je hulp-vaardig; Mensen helpen. Het klinkt mooi, maar help je ze ook echt. Ik leerde er meer over tijdens een masterclass aan de VU.

Hopelijk heb jij weer iets aan deze editie van mijn nieuwsbrief. Geniet - als het even kan - van het mooie weer!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Snacken op The Next Web

Twee zelfgeschreven artikelen: dag 1 & dag 2 - leestijd +/- 4 minuten per artikel

Vorig jaar was ik op SXSW in Austin, Texas. Dit jaar bleef ik iets dichter bij huis en trakteerde ik mezelf op 2 dagen TNW Conference in het Amsterdamse Westerpark. De verhalen die ik daar hoorde, waren interessant, maar ook erg kort. Het bleef dus een beetje bij 'snacken' tijdens The Next Web.

Op dag 1 ging het over Chinese unicorns, onzichtbare interacties, interactief licht en de wens om indistractable te zijn, zodat je nooit meer afgeleid zou kunnen worden. Het artikel lezen kost je ongeveer 4 minuten.

Dag 2 stond voor mij in het teken van het herstellen van de toekomst, online boodschappen doen met Picnic en het bos beleven als kikker. Het artikel lezen kost je ongeveer 4 minuten.

 Een duivels dilemma

Kijktip

"We staan voor een duivels dilemma," zegt Steven Van Belleghem. De wereld wordt gedomineerd door grote technologiebedrijven zoals Google, Amazon en Facebook. Hoe ga je daar als organisatie mee om? Ga je vol in de aanval of kies je voor een samenwerking met deze Tech Giants?

Afgelopen week mocht ik naar Steven luisteren tijdens PLEIT, waar hij de hoofdspreker was. Eén van de beste stukken uit zijn verhaal ging over het feit dat 87% van alle klanten de ervaring met jouw bedrijf vergelijkt met de ervaring die Amazon hen biedt. Belangrijk om je dat te beseffen en hierop te anticiperen.

In deze video - die overigens niet tijdens PLEIT, maar eerder in Brussel werd opgenomen - vertelt Steven hoe je dit kunt doen.

 Hoe word je hulp-vaardig?

We helpen liever anderen dan dat we zelf geholpen worden. Maar helpen we hen dan ook echt of helpen we vooral ons zelf, bijvoorbeeld aan een goed gevoel. Mensen echt hulp bieden is zo makkelijk nog niet. Net als anderen om hulp vragen trouwens. 

Op woensdag 6 juni schoof ik aan in de collegebanken van de Vrije Universiteit voor een masterclass The Gentle Art of Helping. Onder leiding van Meindert Flikkema leerden we meer over helpen: achtergrond, technieken en vooral veel praktische oefeningen.

Een fantastische dag, die waanzinnig waardevol is voor iedereen die weleens beroepsmatig een ander mag helpen. Dat kunnen coaches en trainers zijn, maar ook consultants en advocaten. In oktober wordt de masterclass opnieuw georganiseerd. Als het je interessant lijkt, zou ik zeker meer informatie aanvragen via servus.sbe@vu.nl.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp