Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
5 tips voor digitale klantrelaties, het gebeurt in China en iedereen kan innoveren
Kennisbrief van Jochem Koole - Juli 2018

Beste <<Voornaam>>,

Het is al weken zomer in Nederland. Ik hoop dan ook dat je deze kennisbrief ergens op het strand of in het park leest. En mocht je nu - net als ik - tot die groep mensen behoren die gewoon nog binnen aan het werk is, dan hoop ik dat de airco het doet en dat ik je nog wat verfrissing kan geven met de volgende drie items:

5 tips voor digitale klantrelaties; Samen met marketingmanagers, kennismanagers en directeuren van advocatenkantoren vertaalden Steven Van Belleghem en ik zijn visie naar de juridische praktijk.

In China gebeurt het; Met de kennisbrief van Magpie Kingdom leer je niet alleen de laatste Chinese apps kennen, je ontdekt ook waarom en hoe miljoenen Chinezen ze gebruiken.

Iedereen kan innoveren; Momenteel werk ik als customer success manager voor Next (voorheen Collaborne) aan een mooi project waarbij we mensen helpen inzichten om te zetten in waarde.

Geniet van deze kennisbrief en het mooie weer!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 5 tips voor digitale klantrelaties

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 5 minuten

Steven Van Belleghem heeft goede ideeën over relaties met klanten in de day after tomorrow. Technologische ontwikkelingen hebben wensen en verwachtingen sterk verandert. Wil jij jouw klanten niet verliezen, dan zal je hen ultiem gemak moeten bieden, moeten investeren in marketing to machines en je eigen kracht moeten benadrukken. Maar hoe zit dat in de juridische sector?

Na afloop van Steven's keynote op PLEIT2018 mocht ik als gastheer 8 marketingmanagers, kennismanagers en directeuren van advocatenkantoren aan onze ronde tafel ontvangen. Samen met hen vertaalden Steven en ik zijn visie naar de juridische praktijk.

Onze 5 tips voor digitale klantrelaties in de juridische praktijk lees je in 5 minuten in dit artikel.

 In China gebeurt het

Kennisbrieftip

China, China, China. Als je de laatste technologische ontwikkelingen een beetje volgt, ontkom je er niet aan. In Silicon Valley gebeurt van alles, maar in China... Daar gaan de ontwikkelingen nog veel sneller en is de impact nog veel groter. Althans, dat wordt gezegd.

Een beetje duiding kan geen kwaad. Etnograaf Christina Xu en MagPie Kingdom geven je periodiek een inkijkje in de wonderbaarlijke Chinese tech-wereld. Via hun kennisbrief leer je niet alleen de laatste Chinese apps kennen, je gaat ook veel beter begrepen waarom en hoe miljoenen Chinezen er gebruik van maken. Iedere keer weer fascinerend leesvoer! 

 Iedereen kan innoveren

Net als over marketing, wordt over innovatie altijd een beetje mysterieus gedaan. Dat is nergens voor nodig. Zowel marketing als innovatie kennen namelijk een duidelijk proces.

In het geval van innovatie bestaat dit proces uit 4 fases waarin je een probleem of kans definieert (sensing), mogelijke oplossingen ontwikkelt (visioning), prototypes maakt en test (prototyping) om vervolgens een business case te bouwen (scaling).

Momenteel werk ik als customer success manager voor Next (voorheen Collaborne) aan een project bij een grote, Nederlandse bouwonderneming. Volgens ons kan iedereen innoveren, als ze daar maar de juiste tools voor krijgen. De Next app mag je zien als een innovatiecoach die medewerkers stap voor stap helpt om een uitdaging of probleem (van klanten) om te zetten van inzichten in waarde.

Wil je hier meer over weten? Ik vertel je graag wat er allemaal mogelijk is met de Next app.

Vond je deze kennisbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp