Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Praatjesmakers, tools en positieve verhalen
Kennisbrief van Jochem Koole - November 2018

Beste <<Voornaam>>,

Deze nieuwsbrief is er eentje speciaal voor praatjesmakers, verhalenvertellers en mensen die dat nog te weinig doen. Deze maand...

Praatjesmakers; Een pleidooi voor het vertellen van verhalen. Wil je iemand overtuigen dan heb je niets aan feiten en cijfers. Vertel in plaats daarvan eens een verhaal.

Tools voor praatjesmakers; Een verhaal is mooi, maar hoe vertel je nu zelf een goed verhaal. De mensen van Business Model Inc. en Design a Better Business hebben wat tools voor je op een rij gezet.

Positieve verhalen; Op eDay werd ik aangenaam verrast door de positieve verhalen van BrightVibes' Michiel de Gooijer.

Succes en plezier met het vertellen van mooie verhalen!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Praatjesmakers

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 3 minuten

Een paar jaar geleden verzorgde ik mijn allerslechtste presentatie ooit. Ik had mijn verhaal totaal niet goed afgestemd op de wensen en behoeftes van mijn doelgroep. Sterker nog: ik had niet eens een echt verhaal. Ik had vooral feiten en cijfers...

En met feiten en cijfers overtuig je niemand. In plaats daarvan is het veel beter om een verhaal te vertellen. Onze hersenen zijn namelijk dol op verhalen. We beleven als het ware mee wat er wordt verteld. Hierdoor wordt het veel gemakkelijker om ons dingen voor te stellen of te accepteren.

Mijn pleidooi voor meer verhalen lees je in ongeveer 3 minuten.

 Tools voor praatjesmakers

Uitleg & tools

"Leuk dat we verhalen moeten gaan vertellen," hoor ik je bijna denken, "Maar hoe doe ik dat dan!?" Nou, daar zijn allerlei tools voor beschikbaar. Op de website van Business Models Inc. worden ze toegelicht. Op de website van Design a Better Business kun je de tools downloaden.

Ongetwijfeld gaat het je lukken om met behulp van deze tools goede verhalen te vertellen. Ik hoor ze graag van je!

 Positieve verhalen

Wie mij een beetje kent, weet dat ik een haat-liefdeverhouding met (marketing)evenementen heb. Ondanks deze dubbele gevoelens en de ramvolle agenda van de afgelopen periode, maakte ik toch wat tijd om naar een event te gaan. En zo raakte ik op eDay ineens geïnspireerd door Michiel de Gooijer van BrightVibes.

Bij BrightVibes maken ze contagiously inspiring stories; positieve verhalen als tegenwicht voor alle negativiteit die we over ons uitgestort krijgen als we (per ongeluk) onze Twitter-feed weer eens openen. Vond ik mooi! Klik eens door de verhalen zou ik zeggen, laat je positief verrassen en inspireren. 

Vond je deze kennisbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp