Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Waarom kennisleiders persoonlijker moeten worden, social media in 2019 en de Zuidas
Kennisbrief van Jochem Koole - Maart 2019

Beste <<Voornaam>>,

Sinds augustus 2016 stuur ik iedere maand een kennisbrief. De brief die je nu leest, is echter de eerste van 2019. Dit betekent dat ik 2 maanden heb overgeslagen. Slechte zaak. Ik had je echter weinig te melden. Althans, niet iets waarvan ik dacht dat dit waardevol voor je zou zijn. Hoewel regelmaat belangrijk is, vind ik het nog belangrijker dat ik je tijd niet verspil.

Deze maand heb ik echter weer genoeg moois voor je:

Kennisleider, word persoonlijk; Als kennisleiders  het vertrouwen van hun klanten willen winnen, zullen ze persoonlijker moeten worden. Alleen vakinhoudelijke kennis delen, is niet voldoende.

Social media in 2019; Bereik, interactie en conversie genereren met je social media bericht is in 2019 moeilijker dan ooit. Growth Tribe geeft je praktische tips om het toch voor elkaar te krijgen.

Drukte op de Zuidas; Ik ben er de laatste tijd maar druk mee: projecten op de Zuidas. Fantastisch om daar op dit moment met diverse zakelijke dienstverleners te werken aan een persoonlijke, online marketingaanpak.

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Kennisleider, word persoonlijk

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 4 minuten

Eigenlijk zijn er vandaag de dag geen zakelijke dienstverleners meer die hun kennis en expertise online niet weggeven. Belastingadviseurs, consultants, advocaten, allemaal proberen ze kennisleiderschap te claimen door hun vakinhoudelijke kijk op de actualiteit gratis weg te geven. Ik denk alleen dat dit niet genoeg is?

Wil je als kennisleider het vertrouwen van je klanten winnen, dan zul je meer moeten doen dan alleen laten zien waar je goed in bent. Een trusted advisor zijn, betekent ook dat jij je klanten op hun gemak stelt. Dit kan door persoonlijk te worden.

Waarom kennisleiders persoonlijk moeten worden, lees je in 4 minuten in dit artikel.

 Social media zakelijk gebruiken in 2019

Praktische video & groeigids

Organisch bereik voor jouw social media bericht? Interactie? Klikken naar je website? Vergeet het maar. Anno 2019 is het lastiger dan ooit om goed te scoren op dit soort metrics. Natuurlijk is de inhoud van je bericht veel belangrijker. Net als echte zakelijke resultaten. Wil je daarnaast ook scoren op bereik, interactie en conversie, bekijk dan deze video.

Sowieso is het aan te raden om de jongens en meisjes van Growth Tribe te volgen. Op hun YouTube-kanaal verschijnen regelmatig video's die bijna uit elkaar knallen van de hoeveelheid praktische tools, tips en tricks. Waardevol, maar let wel zelf op de inhoud van je content.

 Drukte op de Zuidas

En in de categorie 'Wat spookt Jochem uit?': de Zuidas. Ik ben er veel de laatste tijd. Erg veel. Voor verschillende zakelijke dienstverleners mag ik namelijk werken aan mooie opdrachten. Dat doe ik samen met communicatie- en marketingafdelingen van advocaten- en advieskantoren. En natuurlijk samen met de vakinhoudelijke specialisten; de advocaten en adviseurs.

Zoals je waarschijnlijk weet, vind ik het fantastisch om samen met kritische vakidioten te kijken wat er allemaal mogelijk is online. Hoe kunnen we kennisleiderschap uitdragen? Hoe kunnen we zakelijke relaties met doelgroepen versterken? En hoe kunnen we bijdragen aan organisatiedoelstellingen?

Ben jij hier ook nieuwsgierig naar? Ik vertel je er graag meer over!

Vond je deze kennisbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2019 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp