Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Kick-ass content, het belang van een strategisch merkverhaal en you only die once
Kennisbrief van Jochem Koole - April 2019

Beste <<Voornaam>>,

Het is alweer april en dat betekent weer een nieuwe kennisbrief.

Deze maand voor je in de aanbieding:

Kick-ass content; Praktische handleiding boordevol tools die jou kunnen helpen bij het maken van content die mensen daadwerkelijk willen lezen, bekijken of beluisteren.

Het belang van een strategisch merkverhaal; Een strategic narrative helpt organisaties om duidelijk voor het voetlicht te brengen wie ze zijn; waar ze vandaan komen, waar ze staan en waar ze naartoe gaan. Niet onbelangrijk.

En dan: de dood. Geen gemakkelijk onderwerp, maar we krijgen er allemaal mee te maken. Ik bezocht de try-out van de lezing "Keuzes bij een Uitvaart" van vriendin en ondernemer Esther Corion Snelders.

Geniet van de lente!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Kick-ass content

Zelfgeschreven Engelstalige handleiding - leestijd +/- 11 minuten

Deze Engelstalige handleiding is bedoeld voor iedereen die content wil maken die daadwerkelijk wordt gelezen, beluisterd of bekeken. Ik vertel je hoe je interessante onderwerpen kunt ontdekken, zeg iets over de super kracht van verhalen, geef je tips voor het schrijven van artikelen, laat je weten waar je hoogwaardig (bewegend) beeldmateriaal kan vinden en roep ook nog iets over podcasts.

Voor deze handleiding ben ik er vanuit gegaan dat je al weet wie je doelgroep is, in welke situatie zij zich bevinden en welke informatiebehoefte zij hebben. Met andere woorden: je hebt een duidelijk beeld over de inhoud van je content. De praktische tips die ik geef, zijn met name bedoeld om je te helpen bij het nog beter maken van de vorm.

Het lezen van de hele handleiding kost je zo'n 11 minuten. In het artikel vind je echter ook rechtstreekse linkjes naar de aparte onderdelen.

 Het belang van een strategisch merkverhaal

Leestip

Strategische merkverhalen zijn belangrijk voor organisaties. Zo'n verhaal zegt iets over wie je bent als bedrijf; waar je vandaan komt, waar je staat en waar je naartoe gaat. Dat klinkt nogal persoonlijk en dat is het ook. Mensen doen zaken met mensen en zien bedrijven dus ook als (een verzameling van) personen.

In dit artikel uit de Harvard Business Review gaat het niet alleen over de menselijke context voor een strategic narrative. Het gaat ook over een gedeeld doel waar de organisatie en haar klanten gezamenlijk naartoe werken, als fundament voor het verhaal. En wat er gebeurt wanneer je als bedrijf de narrative uit het oog verliest.

 #YODO

You Only Die Once, maar daar denk je liever niet over na. Althans, ik niet. "Toch is het best een goed idee om dat juist wel te doen," zegt Esther Corion Snelders, "Rondom een uitvaart is er namelijk heel veel mogelijk."

Maandag 25 maart was ik in Rotterdam voor de try-out van Esther's lezing "Keuzes bij een Uitvaart". Esther en ik kennen elkaar inmiddels al meer dan 12 jaar. We begonnen ooit als collega's, maar zijn inmiddels vrienden. Als vrienden ook gaan ondernemen, vind ik dat geweldig. Esther startte er zo'n 2 jaar geleden mee. Ze geeft (zorg)organisaties advies over een gevoelig onderwerp.

Tijdens haar lezing liet Esther zien hoe goed ze in haar vaak is. De dood is geen gemakkelijk onderwerp, maar we krijgen er allemaal mee te maken. Met veel toewijding en respect creëerde Esther een setting waarin taboes werden doorbroken. Mooi om bij te zijn!

Meer over Esther en haar werkzaamheden lees je op haar website

Vond je deze kennisbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2019 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp