Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Ophefmoe
Jochem Koole Update - Augustus 2022

Beste <<Voornaam>>,

Een korte update dit keer. Omdat het nog steeds zomer is :-)

  • Ophefmoe - Ik wilde een artikel schrijven over alle ophef van de laatste tijd. En over hoe moe ik daarvan word...

Volgende maand vast weer een uitgebreidere update. Geniet van het lekkere, warme zomerweer.

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur gerust een bericht terug.

Ophefmoe

Jochem Koole, augustus 2022

Ik wilde een artikel schrijven over alle ophef van de laatste tijd. En over hoe moe ik daarvan word.

Ik wilde schrijven over omgekeerde vlaggen. Over populistische, Amerikaanse politici die waarschijnlijk niet eens weten waar Nederland ligt, maar wel meeliften op de aandachtsgolf. En er handig gebruik van maken om zelf lokaal in het nieuws te komen.

Ik wilde iets zeggen over de media. Zowel social als traditioneel. Over hoe ze onze aandacht kapen. En dan vooral met slecht nieuws. Omdat goed nieuws de regel is. En onze hersenen vooral aandacht geven aan uitzonderingen op de regel.

Over hoe we onze kostbare tijd verspillen door ons druk te maken over dingen waar we toch niets aan kunnen doen. Over hoe slecht dat voor onszelf is. En voor de mensen om ons heen.

Maar toen stuitte ik op een artikel waarin stond dat onze tijd van onszelf is. En van niemand anders.

Dus… Als jij je tijd wilt besteden aan het kijken van alle talk shows. Als jij eindeloos reacties wilt lezen op nieuwswebsites. Als jij geen genoeg krijgt van je social media time lines. Dan moet je daar vooral je tijd aan besteden.

Het is immers jouw tijd. En van niemand anders.

Als je echter merkt dat je deze dingen doet, zonder dat je er bewust mee bezig bent. Of omdat je denkt dat anderen verwachten dat je ermee bezig bent. Dan is het misschien een goed idee om er minder tijd en aandacht aan te besteden.

Moet je eens kijken hoeveel tijd je overhoudt voor dingen waar je wel invloed op hebt.

Wil je dit verhaal nog een keer lezen? Het kan in 1 minuut op mijn website.

Vond je deze editie van de Jochem Koole Update de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel Deel
Tweet Tweet
Deel Deel
Stuur door Stuur door
Copyright © 2022 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp