Marketing & sales

Wil jij jouw organisatie op verantwoorde wijze helpen bij het realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen en klanten voor de lange termijn aan jouw organisatie verbinden?

Dan zullen de marketing- en salesinspanningen van jouw organisatie meer online, beter meetbaar en vooral persoonlijker moeten worden. Dit gaat niet over één nacht ijs. Er komt behoorlijk wat bij kijken. De kunst is om het behapbaar te houden. Strategie zo snel mogelijk omzetten in executie, zodat resultaten van inspanningen zichtbaar worden. Hier ligt mijn kracht.

Afhankelijk van de hoeveelheid steun die jij op dit moment binnen jouw organisatie hebt, gaan we samen aan de slag om jouw collega’s verantwoorde commerciële successen te laten boeken. Met deze successen wordt een duurzame bijdrage geleverd aan de groeidoelstellingen van jouw organisatie. Bovendien creëer je steeds meer draagvlak en enthousiasme voor een People Centered online marketing- en salesaanpak.

Concreet kan ik je helpen…

Online marketing- & salesstrategie Door samen een People Centered online marketing- & salesstrategie te ontwikkelen. Soms is een leidraad op papier noodzakelijk om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en te starten. Ik houd de strategie het liefst zo beknopt mogelijk. We lichten nut en noodzaak toe, leggen doelstellingen vast, evenals bijbehorende doelgroepen, KPI’s (Key Performance Indicators) en de meetmethode.
Plan van aanpak Door samen een plan van aanpak op te stellen. We vullen de strategie aan met een praktisch plan van aanpak waarin te nemen stappen over tijd worden beschreven.
(Pilot) projecten Door samen het plan van aanpak uit te voeren in een (pilot) project. Niets zo frustrerend als een plan op de plank en geen tijd voor de executie. Een nieuwe manier van werken betekent extra werk. Zeker in de beginperiode. Ineens stoppen met de oude manier van werken is meestal immers niet mogelijk. Daarom help ik je gedurende een bepaalde periode om het werk uit te voeren, totdat het overgedragen kan worden.
Meten & rapporteren Door een meetmethodiek op te stellen en rapportagemogelijkheden in te richten. Het moet duidelijk zijn wat de nieuwe inspanningen opleveren. Het rendement moet daarom zo snel mogelijk in kaart gebracht worden. Ik help je de inspanningen en resultaten periodiek te meten en hierover terug te koppelen aan de verschillende stakeholders binnen jouw organisatie.
Inspiratiesessies & workshops Door inspiratiesessies en workshops te verzorgen of jou te helpen om deze sessies zelfstandig te verzorgen. We helpen jouw collega’s door 2 vragen te beantwoorden: “Waarom zou jij je kostbare tijd besteden aan People Centered online marketing- en salesinspanningen?” En vervolgens: “Hoe doe je dit op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier?”

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kennisintensieve B2B-organisatie?