Marketing & sales

Wil je jouw organisatie op verantwoorde wijze helpen bij het realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen en klanten voor de lange termijn aan jouw organisatie verbinden?

Dan zullen de marketing- en salesinspanningen van jouw organisatie meer online, beter meetbaar en vooral persoonlijker moeten worden. Dit gaat niet over één nacht ijs. Er komt behoorlijk wat bij kijken. De kunst is om het behapbaar te houden. Strategie zo snel mogelijk omzetten in executie, zodat resultaten van inspanningen zichtbaar worden. Hier ligt mijn kracht.

Concreet kan ik je op de volgende manier helpen:

Doelstelling Op basis van de organisatiedoelstellingen bepalen we samen persoonlijke, online marketing- & salesdoelstellingen voor je organisatie, teams en collega’s. We kijken ook alvast naar de verschillende klantsegmenten en leggen Key Performance Indicators (KPI’s) vast, evenals de methode om succes te meten. Voeg hier een aanleiding aan toe en je hebt jouw People Centered online marketing- & salesstrategie.
Analyse Vervolgens voeren we een analyse van de huidige situatie uit. We kijken naar de marketing- & salesprocessen, de mensen die deze processen uitvoeren en de middelen en content die door hen worden gebruikt. Hierdoor heb je niet alleen een nulmeting, je weet ook wat je vertrekpunt is waar vanuit je de gewenste situatie moet gaan bereiken.
Stappenplan Als je weet waar je staat en waar je naartoe wilt, is het tijd om een concreet actieplan op te stellen. Het helpt enorm om hier een tijdslimiet aan te koppelen, bijvoorbeeld 100 dagen. Binnen 3 maanden realiseren jij en je collega’s dan je doelstelling door concrete stappen te zetten.
Meetmethode Omdat je niet alleen succes wilt boeken, maar deze successen ook wilt delen, stellen we een meetmethode op en richten we een rapportage in. Hiermee ben je in staat om inspanningen en resultaten periodiek te meten en op de juiste manier terug te koppelen aan de verschillende stakeholders binnen jouw organisatie.
Aan de slag! Als projectmanager help ik jou en je collega’s graag om de acties uit je (100 dagen) plan daadwerkelijk uit te voeren. Ik leer je nieuwe vaardigheden, werk waar nodig mee en zorg ervoor dat de planning gehaald wordt.
Inspiratiesessies & workshops Ook kan ik je helpen door inspiratiesessies en workshops te verzorgen. In deze sessies beantwoorden we 2 vragen voor de deelnemers: “Waarom zou je jouw kostbare tijd besteden aan een persoonlijke, online marketing- en salesaanpak?” En vervolgens: “Hoe doe je dit op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier?”
Check-in Als je project staat, de eerste resultaten zijn geboekt en de verandering in gang is gezet, is het tijd om op eigen benen te staan. Je staat er echter niet alleen voor. Periodiek, bijvoorbeeld 1 keer per kwartaal, plannen we een sparringsessie om te kijken waar je staat en welke stappen je nog mag gaan zetten. Zo zorgen we dat de aanpak duurzaam is en de resultaten blijvend.

Ik help je graag om de marketing- en salesinspanning van jouw organisatie meer online, beter meetbaar en vooral persoonlijker te maken. Het liefst in een traject bestaande uit alle hierboven genoemde stappen, omdat dit het meest effectief is. Het is echter ook mogelijk om bepaalde stappen zelf of door anderen uit te (laten) voeren.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kennisintensieve B2B-organisatie?