Propositie-ontwikkeling

Wil jij jouw organisatie op verantwoorde wijze helpen bij het realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen en klanten voor de lange termijn aan jouw organisatie verbinden?

Dan heb je aan jouw dienstverlening alleen helaas niet genoeg. Het onderscheidende vermogen van jouw diensten is namelijk – hoe lullig dat ook klinkt – vaak minimaal. Hoewel jouw dienstverlening – uiteraard – beter is dan die van de concurrent, biedt deze concurrent precies dezelfde diensten aan. Soms zelfs letterlijk een paar deuren verderop.

Hoe maak je dan toch het verschil? Door een goede waardepropositie te ontwikkelen. Dit betekent dat je verder kijkt dan jouw dienstverlening. Je stelt de klant centraal, bekijkt welke taken hij wil uitvoeren en hoe jouw diensten hem daarbij kunnen helpen. Dit alles verpak je in een waardepropositie die je naar de markt kunt brengen.

Concreet kan ik je helpen…

Producten & diensten Door samen (een) waardepropositie(s) te ontwikkelen. We kijken naar de verschillende klantsegmenten die jij bedient of wilt bedienen. We analyseren de taken die zij moeten uitvoeren en kijken naar de obstakels die zij hierbij tegen denken te komen en de voordelen die zij hopen te behalen. Vervolgens bekijken we hoe jouw diensten deze obstakels wegnemen en hen helpen de verwachte voordelen ook daadwerkelijk te behalen.
Business model Door de opgestelde waardepropositie(s) op papier te testen. Je kunt een propositie natuurlijk in de praktijk toetsen, maar dat kan een vrij dure aangelegenheid worden. Om die reden is het beter om eerst op papier te kijken of alles klopt. Dit doen we door een business model om de propositie heen te vouwen en na te gaan of de propositie levensvatbaar en rendabel voor jouw organisatie is.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kennisintensieve B2B-organisatie?