Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Content wordt overschat, internet maakt ons dom
Nieuwsbrief van Jochem Koole - September 2016

Beste <<Voornaam>>,

De zomermaanden zijn altijd een rare periode. Althans, dat vind ik.

Corporate Nederland draait een versnellinkje lager. De een na de ander is op vakantie, waardoor beslissingen niet of heel langzaam genomen worden.

Voordeel van de zomer is wel dat de snelwegen vrijwel leeg zijn en je in Amsterdam ineens genoeg parkeerruimte voor je appartement hebt. 

En net als je een beetje gewend bent aan de zomerstand van Nederland, is het weer voorbij. Terug naar de waan van alledag. Een nieuwsbrief mag daarin natuurlijk niet ontbreken :-)

Ook deze maand weer:

Een zelfgeschreven artikel,

Een artikel van iemand anders dat je (volgens mij) gelezen moet hebben,

En een korte update wat ik uitspook.

Geniet ervan en maak er een mooie nazomer van!

Cheers,

P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug!

 Meer dan een stukje content

Content wordt zwaar overschat en content marketing is een over hyped buzz word, om het maar even in goed Nederlands te zeggen.

Ik denk dat online technologie jou enorm kan helpen bij het opbouwen en versterken van relaties. Privé, maar ook zakelijk. Content speelt daarin wel degelijk een belangrijke rol. Als je echter niet over de context nadenkt, af en toe eens een vraag stelt of iemand een compliment geeft, win je nooit het vertrouwen van de ander. Er ontstaat geen relatie, laat staan dat iemand je een opdracht gunt.

Voor een relatie is meer nodig dan een stukje content. Het artikel met dezelfde titel lees je in ongeveer 3 minuten uit.

 Huh!? Het internet maakt ons toch slimmer?

Het internet maakt ons slimmer. Althans, als je weet hoe je het internet voor je kan laten werken. Dan wordt je er bij het boeken van een hotelkamer niet ingeluisd door Booking.com. Dan weet je op welke manier je via LinkedIn in contact kan komen met die ene directeur of manager.

Maar als je dat allemaal niet weet, dan behoor je volgens filosoof Hans Schnitzler tot "het digitale proletariaat". Een grote groep niet-kritische internetgebruikers die zich stapje voor stapje overleveren aan de commerciële krachten van Silicon Valley. We stoppen zelfs met nadenken.

Lees het interview met Hans Schnitzler: De mens als speelbal van Silicon Valley

 In de zaal en op de planken

Zoals gezegd: de zomer is weer voorbij. Traditiegetrouw betekent dit weer volop evenementen. Mijn agenda staat er inmiddels alweer aardig vol mee.

Op donderdag 22 september ga ik naar het B2B Marketing Event van vakmedianet. Er zijn de bezoekers veel praktische cases beloofd en daar heb ik zin in.

Op dinsdag 4 oktober mag ik 's avonds naar de Ziggo Dome voor Inspiration360. De vrienden van AFAS nodigden mij uit voor deze spectaculaire avond met o.a. Richard Branson, Al Gore en Bear Grylls.

En een week later sta ik zelf op de planken. Eerst op 11 oktober tijdens PLEIT2016 in Utrecht en de dag erna (woensdag 12 oktober) tijdens Social Media Club in Enschede.

Leuk om je tijdens één van deze evenementen te zien en te spreken!

Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2016 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp