Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Overlevingslessen, marketing-BS en babymanagement
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Januari 2018

Beste <<Voornaam>>,

Hoera! Een nieuw jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Hoewel januari natuurlijk gewoon de maand is die volgt op december, blijft zo'n nieuw jaar toch bijzonder. Alle feestdagen zitten er op, we kunnen weer normaler (en gezonder) gaan eten en drinken, de kerstboom mag de deur uit en de dagen worden weer langer. Je was gezellig december, maar nu gaan we weer fris en fruitig door met het volgende jaar.

En bij een nieuw jaar, hoort natuurlijk een nieuwe nieuwsbrief. In deze eerste editie van 2018... 

Overlevingslessen voor 21e eeuwse communicatieprofessionals; een zelfgeschreven artikel n.a.v. mijn key note tijdens het 15e Corporate Communication Symposium op de UvA.

Mark Ritson's marketing Big Seven voor 2018. Alle BS voor het aankomende jaar op een rijtje. Scoor punten en ontvang een mooie BS-button :-)

Wat ik ga uitspoken de komende periode? Mijn vriendin en ik verwachten eind deze maand ons eerste kindje; een dochter. Op een minder zakelijke manier hele spannende tijden dus...

Wat jouw plannen voor het aankomende jaar ook zijn, ik wens je er heel veel succes en plezier bij. Alle goeds voor 2018. Maak er een fantastisch jaar van!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Overlevingslessen voor 21e eeuwse communicatie-professionals

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 5 minuten

Het is niet gemakkelijk: als 21e eeuwse communicatieprofessional overleven binnen een gevestigde organisatie. De (arbeids)markt is flink veranderd. Dat dwingt organisaties om mee te veranderen. Communicatieprofessionals kunnen hierbij helpen. Mits zij zelf ook willen veranderen.

Tijdens het Corporate Communication Symposium op de Universiteit van Amsterdam mocht ik vier geleerde lessen delen. De aanwezige studenten Strategic Communication waren enthousiast. Hopelijk heb jij er ook iets aan.

Het artikel lezen kost je ongeveer 5 minuten.

 Mark Ritson's 'Big Seven' voor 2018

Leestip

"What are you doing wasting your time on segmentation, targeting and positioning when 2018 is about AI, millennials and Blockchain?" Hashtag #cynisme. Ik houd van marketingprofessor Mark Ritson en de scherpe manier waarop hij zijn standpunten overbrengt.

Aan het einde van 2017 kwam Ritson met zijn marketing-BS (Big Seven of Bull Shit) voor 2018. Een zeer vermakelijk artikel met een serieuze ondertoon. Scoor je flink punten, dan mag je dat in de reacties laten weten. Ritson stuurt jou en je collega's dan een mooie BS-button toe :-)

 Babymanagement en papales

Je schijnt een heleboel te leren van je kinderen. Voordat het echter zover is, leer ik zelf graag een beetje hoe ik mij als papa moet gaan gedragen... Gelukkig heb ik twee mooie boekjes voor de theorieles. Eind deze maand eens kijken hoe dat zich naar de praktijk laat vertalen.

Na de geboorte van onze dochter ben ik mogelijk wat minder goed bereikbaar. Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat de nieuwsbrief van februari iets langer op zich laat wachten. Dan weet je dat alvast.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp