Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Een simpele contentkalender, een nieuw sociaal netwerk en innovatie
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Maart 2018

Beste <<Voornaam>>,

Waren het de afgelopen maanden vooral opiniestukken in deze nieuwsbrief. Dit keer wat praktischere informatie:

Succes dankzij een simpele contentkalender; Download de gratis contentkalender (Excel) en gebruik hem als handvat om betere online content te maken.

Een nieuw netwerk, maar nu echt sociaal; Sociale netwerken zijn steeds minder sociaal. Gelukkig staan er af en toe nieuwe spelers op. Jochem Hoogenboom vertelt over Vero.

Innovatie; De laatste tijd kijk ik niet alleen meer naar marketing en sales, maar ook naar de (door)ontwikkeling van producten en diensten. Leuk!

Hopelijk heb jij weer iets aan deze editie van mijn nieuwsbrief!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Succes dankzij een simpele contentkalender

Zelfgeschreven artikel (incl. gratis downloads) - leestijd +/- 4 minuten

"Waar moeten we het over hebben?" is een veelgehoorde vraag als je met mensen praat over het creëren van online content. Een simpele contentkalender (in Excel) biedt uitkomst!

In dit artikel leg ik uit hoe je de kalender kunt gebruiken om content te creëren die niet alleen zinnig is, maar die ook nog eens bijdraagt aan het versterken van de relatie met jouw doelgroep.

Oh ja, je kunt de contentkalender ook meteen (en helemaal gratis) downloaden, zodat je er vandaag nog mee aan de slag kunt gaan.

Het artikel lezen kost je ongeveer 4 minuten.

 Een nieuw netwerk, maar nu echt sociaal

Leestip

"Social is a behavior, not a platform," vertelt naamgenoot Jochem Hoogenboom zijn EY-collega's altijd. Daar ben ik het roerend mee eens. De afgelopen tijd zijn sociale netwerken echter vooral mediaplatformen geworden. De grote blauwe reus voorop. Met ruim 98% van hun $ 12 miljard aan kwartaalomzet (Q4 2017) uit advertenties.

Gelukkig staan er af en toe partijen op die proberen om het anders te doen. Zo was een paar jaar geleden Path ineens een dingetje. Ello probeerde het. En nu is er dus weer een nieuw netwerk: Vero. Zij leggen de nadruk op het sociale aspect van social media en dat vinden Jochem en deze andere Jochem mooi.

 Innovatie

Nieuwe of vernieuwde ideeën, processen, producten en diensten. Daar draait het om bij innovatie. Zeker in de laatste twee gevallen is innovatie eigenlijk een logische stap voordat je aan je marketing begint.

Immers voor je marktaandeel ergens voor kunt winnen, zul je eerst een zinnig product of nuttige dienst moeten hebben. Net zo goed kan het raadzaam zijn om je producten en diensten te innoveren, als je marktaandeel wilt behouden.

Ik vind het leuk om met marketing en sales bezig te zijn, maar ook met het (door)ontwikkelen van producten en diensten. Zeker omdat je net iets dichter op de organisatie en de klant komt te zitten.

Vandaar dat ik met een aantal partijen aan het bekijken ben of we kunnen samenwerken. Niet zo zeer op het gebied van marketing en sales, maar veel meer op innovatievlak. Binnenkort meer daarover!

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp