Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Het risico van employee advocacy, 12 dingen over technologie en online ambassadeurschap
Nieuwsbrief van Jochem Koole - April 2018

Beste <<Voornaam>>,

Zo. De winter is zo langzamerhand echt wel voorbij. Tijd voor de lente. Tijd voor een aantal frisse en fruitige artikelen.

Employee advocacy maakt meer kapot dan je lief is; Een zelfgeschreven artikel over de risico's van employee advocacy tools en wat je daaraan kunt doen.

12 dingen over technologie; Een oproep van de Amerikaanse ondernemer, activist en schrijver Anil Dash om je te verdiepen in de technologie waarmee jij je leven vorm geeft.

Online ambassadeurschap in 60 minuten; Stéphan Lam vroeg mij om zijn nieuwste boek tegen te lezen. Daar zei ik graag 'Ja!' op.

Hopelijk heb jij weer iets aan deze editie van mijn nieuwsbrief!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Employee advocacy maakt meer kapot dan je lief is

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 4 minuten

Employee advocacy; het lijkt een goed idee. In sommige gevallen is dat het ook. Veel employee advocacy tools brengen echter een risico met zich mee en kunnen meer kapot maken dan jou - en jouw organisatie - lief is.

Hoe dat precies zit, wat de risico's zijn en wat je daaraan kunt doen, lees je in dit zelf geschreven artikel. Lezen kost je ongeveer 4 minuten.

 12 dingen over technologie

Leestip

Anil Dash is een Amerikaanse ondernemer, activist en schrijver. In zijn artikel 12 Things Everyone Should Understand About Tech roept hij mensen op om zich te verdiepen in de technologie die zij dagelijks gebruiken om hun levens vorm te geven.

In de afgelopen maand kreeg ik meerdere nieuwsbrieven binnen waarin werd verwezen naar dit artikel. Nieuw is het artikel daarom misschien niet meer voor je. Toch is het een erg sterk artikel, dat zeker de moeite van het (her)lezen waard is.

 Online ambassadeurschap in 60 minuten

In het zelfgeschreven artikel van deze maand zette ik mijn vraagtekens bij employee advocacy en dan vooral bij de tools die daarvoor gebruikt worden. Wel geloof ik sterk in medewerkers als online ambassadeurs. Net als Stéphan Lam.

Toen Stéphan mij onlangs vroeg om zijn nieuwe boek tegen te lezen, was ik niet alleen vereerd. Ook ging ik met veel plezier aan de slag.

Zoals de titel al aangeeft, lees je het boek in een uurtje uit. Daarna weet je niet alleen waarom je nu met online ambassadeurs aan de slag moet. Stéphan geeft je ook 7 praktische stappen om zelf een online ambassadeursprogramma op te zetten.

Vanaf deze zomer is Stéphan's boek te koop. Houd zijn website in de gaten voor meer informatie!

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp