Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Niet leuk, wel jouw verantwoordelijkheid, bescherm je privacy en digitale klantrelaties
Kennisbrief van Jochem Koole - Mei 2018

Beste <<Voornaam>>,

Allereerst even twee huishoudelijke mededelingen...

  1. Ik heb mijn nieuwsbrief omgedoopt tot kennisbrief. Die term heb ik overgenomen van Stéphan Lam, die zelf overigens ook een dijk van een kennisbrief verstuurt. Mijn nieuwsbrief was eigenlijk altijd al grotendeels een kennisbrief. Nieuws staat er namelijk nauwelijks in. Wel veel kennis: van mijzelf en van anderen. Dat blijft onveranderd.
  1. Ja, ja, deze maand gaat het echt gebeuren: op 25 mei treedt de GDPR of AVG dan eindelijk in werking. Gelukkig heb jij me in het verleden al toestemming gegeven om langs deze weg periodiek kennis met je te mogen delen. Wel is het goed om te weten dat ik voor mijn kennisbrief gebruik maak van MailChimp. Zij verwerken dus ook persoonlijke gegevens van jou. Je kunt hun website er nog eens op na lezen, je gegevens wijzigen of je afmelden voor deze periodieke mailing.
Over naar de orde van de dag. Deze maand heb ik voor je in de aanbieding:

Niet leuk, wel jouw verantwoordelijkheid; Echte resultaten boeken. Een "gouden ei" bestaat daarvoor helaas niet. Hard werken, het liefst samen, is het alternatief.

Bescherm jouw online privacy; Een praktisch artikel vol tips om jouw privacy online te beschermen. 

'Digitale klantreis in de juridische praktijk'; Ronde Tafel sessie tijdens PLEIT2018 met Steven Van Belleghem onder begeleiding van yours truly.

Hopelijk heb jij weer iets aan deze editie van mijn kennisbrief!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Niet leuk, wel jouw verantwoordelijkheid

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 3 minuten

"Maar... Kunnen we niet gewoon een leuke marketingactie verzinnen?" Tuurlijk, maar daar bereik jij jouw doelstellingen niet mee. Daar is namelijk vertrouwen voor nodig; iets dat je langzaam opbouwt, maar snel weer kwijt kunt raken.

Hoewel we dat wel altijd graag willen, zijn marketing en sales niet altijd even sexy. Een leuke marketingactie is zichtbaar. Al het harde werk dat nodig is om uiteindelijk succes mogelijk te maken, is dat vaak niet. Niet altijd leuk, wel jouw verantwoordelijkheid.

Het artikel lezen kost je ongeveer 3 minuten.

 Bescherm jouw online privacy

Leestip

De beste manier om jouw privacy te beschermen, is een gat in de grond graven, erin springen en er nooit meer uit komen. Als je dat niet wilt, heb je wellicht iets aan dit praktische artikel op TechChrunch.

De inleiding van het artikel kun je gerust overslaan. Behalve als je de afgelopen tijd helemaal niets over online privacy hebt gelezen. De praktische tips, inclusief moeilijkheidsgraad en doelgroep zijn absoluut de moeite van het lezen (en opvolgen) waard. Doen!

 â€˜Digitale klantrelaties in de juridische praktijk’ 

Volgende maand is Steven Van Belleghem hoofdspreker op de zesde editie van PLEIT. Hoogstwaarschijnlijk is Steven voor jou geen onbekende naam. In de juridische sector is dat echter anders. De 500 advocaten, notarissen en deurwaarders voor wie PLEIT wordt georganiseerd, zullen ongetwijfeld worden verrast door zijn verhaal over de impact van digitale technologie op zakelijke relaties.

De organisatoren van PLEIT hebben mij gevraagd of ik een Ronde Tafel sessie wil begeleiden, waarin Steven in gesprek gaat met kantoordirecteuren, managers business development en marketing. Samen gaan we echt proberen om Steven's verhaal te vertalen naar concrete acties voor de juridische praktijk. 

Volgens mij wordt het een mooie sessie waarover ik in een aankomende kennisbrief zeker meer zal vertellen. Stay tuned!

PLEIT zit al behoorlijk vol. Als jij je nog wilt aanmelden, kan dat via deze link.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2018 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp