Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Ik doe, ik doe, wat jij niet ziet, Basta met die klantenservice en Future Affairs
Kennisbrief van Jochem Koole - Mei 2019

Beste <<Voornaam>>,

Trakteerde ik je vorige maand o.a. op een vrij uitgebreide, Engelstalige handleiding om kick-ass content te maken, deze maand heb ik vooral lichte kost voor je:

Ik doe, ik doe, wat jij niet ziet; Zie je iets moois voorbij komen, dan is dit vaak het resultaat van vakwerk (10%) + een hele gedegen voorbereiding (90%). Onderschat vooral dat laatste niet.

Basta met die klantenservice; Klantenservice waarbij de service ver te zoeken is, dat moet natuurlijk aangepakt worden. Dat dachten de mannen van Basta ook.

Eind deze maand ga ik naar Future Affairs over emoji's, Fortnite en de iPhone en hoe deze hypertechnologie de volgende generatie vormt. Zie je daar?

In ieder geval tot volgende maand!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Ik doe, ik doe, wat jij niet ziet

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 2 minuten

Soms zie je een communicatie-uiting voorbij komen waarvan je denkt “Verdraaid. Dat ziet er goed uit. Zoiets hadden wij ook moeten doen.” Realiseer je dan dat het maken van die uiting waarschijnlijk 10% van het werk is. Tel daar nog een 9 x zoveel tijd bij op voor de voorbereidende werkzaamheden.

Het gebeurt nog veel te vaak dat (communicatie- & marketing)mensen zich laten verleiden om binnendoor af te snijden. Eigenlijk is dat nooit een goed idee. In het beste geval maak je dan iets heel moois waarmee jij je doelstelling voorbij schiet. Logisch, want die doelstelling is helemaal niet bepaald. Zonde.

Het artikel lezen kost je zo'n 2 minuten. 

 Basta met die klantenservice!

Kijktip

Je kent het vast wel: zo'n klantenservice, waar de service ver te zoeken is. Bij onze zuiderburen heeft / had telecomaanbieder Mobistar (inmiddels Orange) zo'n afdeling. De mannen van Basta besloten het bedrijf een koekje van eigen deeg en daarmee hopelijk een lesje in klantvriendelijkheid te geven.

De aflevering waarin Mobistar aangepakt wordt, stamt uit 2011, maar is nog steeds enorm relevant. En grappig. Doe jezelf een plezier en spendeer vandaag 10 minuten aan dit klassieke TV-fragment.

 Future Affairs

Als een puberbrein- en emoji-expert ergens komen spreken, moet je daar natuurlijk sowieso bij zijn. Aan het einde van deze maand - op woensdag 29 mei - organiseert FreedomLab een nieuwe Future Affairs. Dit keer gaat het over de invloed van de hedendaagse hypertechnologische omgeving op de nu opgroeiende generatie. Interessant lijkt me.

Volgens mij zijn er nog kaarten beschikbaar. Die kosten overigens slechts € 7,25. Ik zou zeggen: bekijk het programma, ruim wat tijd vrij in je agenda en tot woensdag de 29e in Amsterdam!

Vond je deze kennisbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2019 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp