Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Check je zichtbaar leiderschap
Jochem Koole Update - Oktober 2022

Beste <<Voornaam>>,

Leuk dat je ook deze editie weer leest!

Vandaag in de aanbieding:

  • Check je zichtbaar leiderschap - Als je iets wilt veranderen, zul je zichtbaar moeten worden als leider om andere mensen in beweging te brengen.
  • B2B-inkopers verwachten véél - Verrassing. B2B-inkopers zijn ook mensen. 21e eeuwse mensen die een altijd aan, gepersonaliseerde omnichannel-ervaring verwachten.

Ik hoop dat je weer iets aan deze update hebt!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur gerust een bericht terug.

Check je zichtbaar leiderschap

Jochem Koole, september 2022

Als je iets wilt veranderen, zul je andere mensen in beweging moeten brengen.

Of je nu nieuwe klanten wilt binnenhalen, andere opdrachten gegund wilt krijgen, talent wilt aantrekken, medewerkers wilt behouden of een hele andere verandering wilt realiseren.

Je doelgroep komt pas in beweging als je duidelijk laat zien waar je voor staat en voor wie je er bent.

Kortom: als je zichtbaar bent als leider.

Hoe zichtbaar ben jij? Doe de zichtbaar leiderschapscheck in ongeveer 7 minuten. Na invullen ontvang je van mij een rapport met daarin de resultaten. Plus persoonlijk advies om je online zichtbaarheid te versterken en je impact te vergroten.

Doe de check in ongeveer 7 minuten!

B2B-inkopers verwachten véél

McKinsey, 23 februari 2022

Altijd aan. Gepersonaliseerd. En omnichannel. Dat is de ervaring die B2B-verkopers hun klanten zouden moeten bieden. Ga er maar aanstaan... 

Volgens dit artikel van McKinsey verdelen B2B-inkopers hun tijd in 3 gelijke delen:

  • 1/3e wordt gespendeerd aan traditionele interacties 
  • 1/3e aan interacties op afstand 
  • En 1/3e aan digitale self-service.

Dit doen ze eigenlijk voor al hun taken. Als ze nieuwe leveranciers zoeken en overwegen. Maar ook als ze (opnieuw) bestellen.

B2B inkopers verwachten eenzelfde beleving op de 10 kanalen die zij gebruiken tijdens de aankoopreis: 

  1. via e-mail, 
  2. in persoonlijk contact, 
  3. via de telefoon, 
  4. via de website van de leverancier, 
  5. als ze contact hebben met procurement, 
  6. via een mobiele app, 
  7. via het e-procurement portal, 
  8. via video conferencing, 
  9. via web chat 
  10. en als ze zoeken via Google.

De belangrijkste must-dos in een omnichannelstrategie zijn: 

  1. volledige garantie geven,
  2. alle beschikbare producten online zichtbaar maken, 
  3. de mogelijkheid om via elk van de 10 kanalen te kunnen kopen,
  4. real-time / always-on klantenservice 
  5. en een consistente ervaring op ieder kanaal.

Om als leverancier te winnen moet je... 

  1. Individuele klanten tijdens de aankoopreis naar het kanaal brengen dat voor hen het meest efficiënt werkt. McKinsey noemt dit journey orchestration.
  2. Online en offline met elkaar integreren, waarbij digitale en hybride salesteams zorgen voor de meeste groei.
  3. De ervaring voor de klant zoveel mogelijk personaliseren.

(Ook) in B2B is het dus belangrijk dat afdelingen met elkaar gaan samenwerken. Alleen dan lukt het om je klantervaring aan te sluiten op de wensen en verachtingen van 21e eeuwse inkopers. 

Met dank aan Lennart Sloof, die het McKinsey-artikel deelde op LinkedIn.

Vond je deze editie van de Jochem Koole Update de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel Deel
Tweet Tweet
Deel Deel
Stuur door Stuur door
Copyright © 2022 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp