Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Gewaardeerde gasten, stop met troep en de dag na morgen
Nieuwsbrief van Jochem Koole - Oktober 2017

Beste <<Voornaam>>,

Sorry. Ik ben een weekje later dan gebruikelijk... 

Je ontvangt mijn nieuwsbrief normaal gesproken op de eerste donderdag van de maand. Vorige week was ik net een paar dagen terug uit Japan en had ik nog iets meer tijd nodig om te acclimatiseren (lees: mijn inbox leeg te maken).

Die reis door Japan was overigens fantastisch! Ik kon het dan ook niet laten om een artikeltje te schrijven over de manier waarop de mensen daar met jou als bezoeker omgaan. Je vindt het terug in deze nieuwsbrief.

Ook las ik een goed artikel over de positieve en negatieve effecten van (though leadership) content en was ik aanwezig bij de lancering van Peter Hinssen's nieuwe boek The Day After Tomorrow.

Cheers,
 



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur me gerust een bericht terug.

 Gewaardeerde gasten

Zelfgeschreven artikel - leestijd +/- 4 minuten

Het openbare leven in Japan lijkt een geoliede machine. Je zou kunnen zeggen dat processen, zoals een treinreis of een restaurantbezoek, volledig zijn geoptimaliseerd. Bijzonder om te merken hoe alles in dienst wordt gesteld om jou als gewaardeerde gast soepel door dit proces te loodsen.

In dit artikel heb ik het over service als salesinstrument, het belang van processen en de massa en het idee om af en toe misschien iets minder aan jezelf te denken. Om het artikel te lezen heb je ongeveer 4 minuten nodig.

 Stop met troep!

Leestip

Je ziet het regelmatig: B2B-bedrijven die een grote hoeveelheid online content produceren, daarmee weliswaar veel mensen bereiken, maar nauwelijks interactie en conversie. News flash: dan vind jouw publiek jouw content dus troep en kun je het beter niet verspreiden. Waarom? Omdat je afbreuk doet aan het imago van jouw organisatie en je de business in gevaar brengt.

Onderzoek door Edelman en LinkedIn laat zien dat (thought leadership) content direct bij kan dragen aan nieuwe opdrachten voor B2B-bedrijven. Mits, deze content goed genoeg is. Is het troep, dan brengt deze content de business in gevaar.

 De dag na morgen

We leven in tijden van radicale innovatie. Om ons heen zien we (enkele) nieuwe bedrijven met andere verdienmodellen in korte tijd enorm groot worden. Zeg maar gerust: gigantisch. Willen gevestigde organisaties bij blijven en er overmorgen ook nog toe doen, dan zullen ze moeten veranderen. The Day After Tomorrow, het vierde boek van Peter Hinssen, helpt hen hierbij.

Op uitnodiging van Peter was ik vorige week dinsdag te gast bij Microsoft, waar het boek werd gelanceerd. Belangrijkste take away uit het zeer goed gebrachte verhaal is wat mij betreft dat radicale innovatie alleen mogelijk is binnen bedrijven die bereid zijn hun cultuur te veranderen. Vertrouw je mensen en geef jezelf ruimte om fouten te maken.

Vond je deze nieuwsbrief de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel
Tweet
Deel
Stuur door
Copyright © 2017 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp