Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Heldere toekomstbeelden, echte strategie en meer impact
Jochem Koole Update - Juli 2022

Beste <<Voornaam>>,

Het is zomer en de vakantie staat voor de deur.

Misschien ben je aan het afronden, voordat je straks richting de zon vertrekt. Misschien werk je nog een tijdje door. En misschien lees je deze nieuwsbrief lekker aan de rand van het zwembad.

Waar je ook bent en wat je ook doet, in deze editie weer een paar fijne artikelen:

  • Voor het te laat is - Hoogste tijd om aan de slag te gaan met een helder toekomstbeeld. Vijf stappen om je op weg te helpen.
  • Zijn jouw keuzes wel echt strategisch? - Een simpele vraag om te ontdekken... of je keuzes wel echt strategisch zijn.
  • Vergroot je impact! - Hoe je jouw impact kan vergroten door je online zichtbaarheid te versterken lees je op mijn opgefriste website.

Geniet van deze update. En van de zomer!

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur gerust een bericht terug.

Voor het te laat is

Jochem Koole, juni 2022

Ik weet het. Je hebt het druk. Je komt handen en hersens te kort om al het werk gedaan te krijgen. Tijd om na te denken over de toekomst heb je niet. En toch is dat precies wat je volgens mij wel moet doen.

We merken dat het systeem zoals we dat kennen, piept en kraakt. Het gaat nog wel een tijdje goed. Totdat het niet meer werkt.

Je wilt dan niet wakker schrikken in een andere wereld. Waar je klanten naar je concurrent zijn overgestapt en medewerkers niet meer voor je willen werken.

Daarom is het verstandig om nu een 'time out' te nemen. Maak tijd vrij om over de toekomst na te denken en bouw een voorsprong op.

Hoe je dat doet, lees je in zo'n 5 minuten in mijn nieuwste artikel.

Zijn je keuzes wel echt strategisch?

Roger L. Martin, mei 2015
Wanneer is een keuze een strategische keuze? Dat klinkt als een lastig te beantwoorden vraag, maar dat is het niet.

"Als het omgekeerde van jouw keuze dom lijkt, is je keuze niet strategisch," zegt Roger Martin. Martin is een van de grootste management denkers van de afgelopen tijd en adviseur voor Fortune 500 bedrijven.

In 2015 schreef hij een kort artikel voor Harvard Business Review. Hierin deelt hij de eerste vraag die je moet stellen over iedere strategie: is het omgekeerde doen dom?

Fantastische klantenservice leveren, is volgens Martin geen strategie. Althans, het is geen manier om je te onderscheiden van je concurrenten.

Er zijn namelijk geen bedrijven die zeggen dat ze juist geen fantastische service willen leveren. Of - als we toch bezig zijn - dat ze juist niet de beste willen zijn.

Als het omgekeerde van je "strategie" gewoon dom is, dan is je keuze niet strategisch. Het is geen manier om je te onderscheiden.

Goed om scherp op te zijn als je weer eens te maken krijgt met een "strategisch" idee.

---

Met dank aan Christ Coolen die dit artikel recent deelde in zijn nieuwsbrief.

Vergroot je impact!

Jochem Koole, juni 2022

Veel organisaties vinden het lastig om te laten zien waar ze voor staan en voor wie ze er zijn. Zeker in de snel veranderende, steeds digitalere wereld waarin we leven.

Ik snap dat wel. Het is ook lastig. En tegelijkertijd is het ook hard nodig. Zeker nu.

Als je de juiste mensen wilt aantrekken (of behouden), zul je duidelijk moeten laten zien hoe jij je onderscheid van anderen.

Ik help je daar graag bij. Door samen met de mensen binnen je organisatie te werken aan hun online profilering. Zodat zij zich op een onderscheidende en aansprekende manier kunnen presenteren.

Wat dat precies betekent lees je op mijn opgefriste website. Laat me weten wat jij ervan vindt.

Vond je deze editie van de Jochem Koole Update de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel Deel
Tweet Tweet
Deel Deel
Stuur door Stuur door
Copyright © 2022 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp