Jochem@JochemKoole.nl | +31647394845
Einde aan je frustratie en dienend leiderschap
Jochem Koole Update - September 2022

Beste <<Voornaam>>,

Back to business!

Je leest de september-editie van mijn update met daarin:

  • Maak een einde aan je frustratie - Ken je dat? Je probeert iets voor elkaar te krijgen. Maar andere mensen komen niet of nauwelijks in beweging.
  • Dienend leiderschap - De meest effectieve leiders zijn dienende leiders, zegt Ken Blanchard. Mensen die zich bekommeren om anderen, goed luisteren en anderen laten winnen.
  • Online opvallen - Klanten krijgen die je graag wilt? Zorg dat je online een beetje positief opvalt. Want ook in een aankooptraject wordt er flink gegoogeld.

Geniet van deze update.

Cheers,



P.S. Altijd leuk om feedback te krijgen. Stuur gerust een bericht terug.

Maak een einde aan je frustratie

Jochem Koole, september 2022

Je kent het vast wel... Je probeert iets voor elkaar te krijgen. Maar dat lukt alleen als andere mensen in beweging komen. En die andere mensen… die doen dat niet. Of onvoldoende. Daardoor lukt het niet om de verandering te realiseren die jij voor ogen hebt. En daardoor raak je gefrustreerd.

Met zichtbaar leiderschap kun je een einde maken aan die frustratie. Door je te verdiepen in je doelgroep. Door een helder toekomstbeeld voor hen te schetsen. En door dit op een aansprekende manier over te brengen.

Hoe je dat doet, lees je in dit artikel. Lezen kost je ongeveer 2 minuten.

Wie een verandering wil realiseren, zal anderen moeten beïnvloeden.

Dat doe je niet door die anderen precies te vertellen wat ze volgens jou moeten doen, maar door je dienend aan hen op te stellen. Althans, dat zegt de Amerikaanse auteur Ken Blanchard. Misschien ken je zijn boek(je) The One Minute Manager, waarvan er wereldwijd 15 miljoen (!) werden verkocht.

In deze korte YouTube-video zegt Blanchard dat effectieve leiders...
  • Zich bekommeren om anderen.
  • Meer luisteren, dan praten.
  • En (bereid zijn om) anderen (te) laten winnen.
Als jij je zo opstelt, zullen anderen veel sneller hun gedrag veranderen. Hierdoor realiseer je verandering. En behaal je jouw doelstellingen.

Uiteraard zegt Blanchard dat de drie stappen uit The One Minute Manager belangrijk zijn om effectief leiding te kunnen geven: duidelijke doelen stellen, direct complimenteren als het goed gaat en meteen bijsturen als het verkeerd gaat.

Misschien een beetje een open deur. Veel interessanter is het volgens mij...
  • Dat effectieve leiders hun dag langzaam starten. Met een gevoel van vastberadenheid bepalen ze wat ze vandaag willen bereiken. En hoe ze vandaag gezien willen worden.
  • Dat ze hun dag eindigen door te kijken wat er goed ging. En wat er beter had gekund. Waardoor ook meteen duidelijk is wat ze de volgende dag moeten doen.
  • En dat ze minder gaan voor succes in de vorm van geld en aandacht krijgen. Maar dat het hen vooral te doen is om impact maken. Door anderen te dienen en echte relaties aan te gaan.
Eentje om nog eens rustig over na te denken.

Val op bij de klanten die jij graag wilt

Jochem Koole, 1 september 2022

Waarom zou jij je best doen om een online een beetje positief op te vallen?

Nou... Bijvoorbeeld omdat je graag nieuwe klanten wilt.

In het aankooptraject doen die klanten namelijk allemaal online onderzoek. Vaak via zoekmachines.

Wil je een relatie met hen opbouwen en hun vertrouwen winnen, dan zul je online zichtbaar en vindbaar moeten zijn. 

Je zult jezelf online moeten profileren. Laten zien waar je voor staat en voor wie je er bent.

Dat mocht ik donderdag 1 september vertellen aan 2 groepen enthousiaste BDO-adviseurs, tijdens hun Summer School.

Wil jij ook zo'n sessie voor jezelf en jouw collega's? Laat het weten door een berichtje terug te sturen.

Vond je deze editie van de Jochem Koole Update de moeite waard?
Deel 'em dan met je netwerk of stuur 'em door!
Deel Deel
Tweet Tweet
Deel Deel
Stuur door Stuur door
Copyright © 2022 JochemKoole.nl



Email Marketing Powered by Mailchimp