Het kost je ongeveer 1 minuut om dit artikel te lezen

Aan het begin van 2011 besloot ik voor de tweede keer in mijn carrière om mijn baan op te zeggen, zonder dat ik uitzicht had op iets nieuws. Spannend? Zeker weten! Vooral toen ook mijn vriendin onverwachts thuis kwam te zitten. Gelukkig vond zij vrij snel een nieuwe baan. Sinds mei werkt ze met veel plezier als assessment psycholoog voor een managementadvieskantoor in Utrecht.

Een aantal weken later vond ik zelf een nieuwe baan via Twitter, of beter gezegd: ik vond Roos van Vugt. En Roos vond mij een geschikte kandidaat om voor te stellen als nieuwe toevoeging aan het Online Team van Deloitte. Na de zomer ging ik van start als senior adviseur social media. In de maanden daarna kwamen er nog een aantal nieuwe collega’s bij en sinds 1 december is ons team met 9 personen op volle sterkte.

We sluiten dit kalenderjaar af met een geweldige actie: #DeloitteWish – Tweets en Facebook posts met deze hashtag worden op 31 december levensgroot op de Maastoren in Rotterdam geprojecteerd. Toch geloof ik, dat het met name de mensen van en rondom Deloitte zijn, die verschil gaan maken in 2012.

Kijkend naar de top van de piramide stimuleert onze CFO/COO Cees de Boer het gebruik van social media onder alle medewerkers en ondersteunt hij onze doelstelling om “van 4.500 medewerkers 4.500 merkwerkers te maken.” Op andere plekken binnen de organisatie zijn verschillende partners en directors enthousiast aan het (micro)bloggen geslagen, waardoor zij hun kennis en kunde ten toon spreiden, relaties aangaan en verstevigen en al daadwerkelijk omzet via social media genereren.

In het komende jaar zal dit alleen maar gaan toenemen. Daar ben ik van overtuigd. Gelukkig werken er veel gepassioneerde en slimme mensen bij Deloitte en hebben we contact met een aantal enthousiaste en intelligente leveranciers, waardoor we samen mooie dingen kunnen doen, stapje voor stapje verschil kunnen gaan maken en social media steeds meer als business tool kunnen gaan inzetten.

Voor mij is het de afgelopen maanden hard gegaan. Ik heb letterlijk honderden nieuwe mensen gesproken, mijn Twitter- en LinkedIn-connecties zijn meer dan verdubbeld, ik heb een hoop mogen doen, een aantal inspirerende evenementen bezocht en een heleboel bij geleerd. De aankomende twee weken heb ik vakantie. Alles kan dan even rustig op zijn plek vallen, zodat we in 2012 weer door kunnen knallen!

Uitgelichte afbeelding: Jochem Koole, licentie: CC BY