|

Contact

Klanten

Als strategisch marcom-adviseur werk ik voornamelijk samen met zakelijke dienstverleners en andere commerciële B2B-bedrijven.

EY

EY – 2017 tot 2022

Samen met Stéphan Lam heb ik bij EY net versie 3.0 van het boegbeeldenprogramma afgerond. EY koos in 2021 voor de People Centered Growth thought leadership aanpak om hun boegbeelden te begeleiden bij het ontwikkelen en uitdragen van een heldere, eigen visie.

In 2017/2018 mocht ik EY al adviseren en ondersteunen tijdens een pilot. Een paar maanden lang werd een klein clubje online voorlopers intensief begeleid bij hun profilering. Deze 20 EY-professionals wisten geweldige resultaten te boeken. Zij vergrootten hun eigen zicht- en vindbaarheid, maar realiseerden ook zakelijke resultaten: leads en hires.

Mede door dit succes groeide het enthousiasme voor het positioneren en presenteren van collega’s. In 2018/2019 ging de pilot op in het lopende boegbeeldenprogramma. Zo konden meer vakinhoudelijke professionals deelnemen en werd de impact nog groter.

Berenschot – 2015 tot 2021

In 2015/2016 mocht ik bij Berenschot werken aan de ontwikkeling van een nieuwe online strategie – samen met extern adviseur Roeland Stekelenburg. We begeleidden het marketing- & communicatieteam in de praktische uitvoer van deze strategie.

Later kreeg dit een vervolg in een programma waarin we de marketing- & sellingvaardigheden van Berenschot-adviseurs verder hebben versterkt.

Berenschot
Loyens & Loeff

Loyens & Loeff – 2013 tot 2020

In de periode 2013/2015 mocht ik bij Loyens & Loeff werken aan een project waarin we medewerkers leerden om meer online ambassadeur te zijn. In juni 2015 werd dit project genomineerd in de categorie Best Change Management Programme voor de Business Leadership Awards van The Lawyer.

In 2016 mocht ik werken aan de doorontwikkeling van de corporate website en het meten van en rapporteren over online marketing- en salesresultaten.

‘Online ambassadorship’ – waar we in 2013/2015 de basis voor hebben gelegd – wordt inmiddels breed uitgedragen binnen Loyens & Loeff. Het is een vast onderdeel van het maandelijkse introductieprogramma voor nieuwe medewerkers.

Andere klanten

  • CINOP Advies – 2015 t/m 2017
  • Online marketing advies, online marketing rapportage, praktische social business workshops
  • CSU – 2016 t/m 2017
  • Online marketing- & communicatiestrategie, praktische LinkedIn-workshops i.s.m. Wietske van Ierssel, online marketing rapportage
  • Grant Thornton – 2013
  • Social business blauwdruk, kick off met (potentiële) voorlopers
  • Heembouw – 2015 t/m 2020
  • Online marketing advies, online marketing rapportage, social business programma, praktische social business workshops
  • INSEAD Alumni Association NL – 2014
  • Social business plan van aanpak, praktische social business workshop
  • Intertrust Group – 2016
  • Online marketing- & communicatiestrategie
  • NS Stations – 2019
  • Praktische LinkedIn workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • Ortec Finance – 2016 & 2017
  • Social business ondersteuning, social business workshops
  • Q-railing – 2015 & 2017
  • Advies over de inzet van LinkedIn t.b.v. marketing- & recruitment-doelstellingen, social business workshops
  • Railpro – 2016 t/m 2020
  • Online marketing- & communicatiestrategie, social business ondersteuning, diverse social business workshops

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea
AFAS
AgressieWerk.nl
ARAG
DAS
Deloitte
Gilde Opleidingen
HAS Hogeschool
Hertoghs Advocaten
Houthoff Buruma
MBO Raad
Microsoft Nederland
Nedap
Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants
NHL Hogeschool
ORTEC
PostNL
PressPage
ROC van Twente
Siemens Healthineers
Truckland
Universiteit van Amsterdam
Yacht