Klanten

Sinds de zomer van 2013 help ik kennisintensieve B2B-bedrijven om hun marketing- en salesdoelstellingen te halen. Dit doe ik door de professionals binnen de organisatie te leren relaties met hun doelgroepen op te bouwen en te versterken, met behulp van waardevolle informatie en online technologie.

Mijn klanten zijn zakelijke dienstverleners en andere commerciële B2B-bedrijven, maar ook scholen, educatieve instellingen en brancheorganisaties.

Zakelijke dienstverleners

ARAG ARAG (i.s.m. Second Degree) – 2014/2015

Ruim 100 ARAG-professionals bekend maken met de zakelijke mogelijkheden van hun eigen LinkedIn-accounts d.m.v. een reeks inspirerende en praktische workshops.

 Berenschot Berenschot – 2015/2017

Meedenken en -beslissen over Berenschot’s online marketingstrategie.

Ruim 250 Berenschot-adviseurs en -stafmedewerkers trainen in de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn gedurende een social business traject van 6 maanden (Q1 & Q2 2016).

Opstellen en inrichten van processen rondom het gebruik van corporate social media accounts.

Meedenken bij verdere uitwerking van een online communicatie- en marketingstrategie voor de periode 2017-2020.

Verzorgen van periodieke social business workshops voor nieuwe medewerkers.

 CINOP Advies CINOP Advies – 2015/2016

Zo’n 40 CINOP-adviseurs trainen in de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn.

Periodiek advies en begeleiding bij online marketinginspanningen.

 DAS DAS – 2016/2017

Sales-professionals van DAS trainen de mogelijkheden van LinkedIn ten behoeve van salesdoelstellingen tijdens een workshopreeks.

Zo’n 100 sales-professionals van DAS bekend maken met de mogelijkheden van online technologie ten behoeve van salesdoelstellingen tijdens social selling workshops op DAS’ landelijke Sales & Marketing Dag.

 Deloitte Deloitte – 2014

Risk- en taxprofessionals inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens Deloitte RiskLab en Deloitte TaxLab.

 Grant Thornton Grant Thornton – 2013/2014

Ontwikkelen van een plan van aanpak voor een social business champions traject, inclusief een kick off sessie met beoogde deelnemers.

Hertoghs Advocaten-Belastingkundigen  Hertoghs Advocaten-Belastingkundigen – 2016

Alle medewerkers van Hertoghs Advocaten-Belastingkundigen trainen in de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn tijdens een tweetal praktische workshops.

Houthoff Buruma  Houthoff Buruma – 2016

Medewerkers van Houthoff Buruma bekend maken met de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens een inspiratiesessie en praktische workshop.

Verzorgen van strategisch advies over social media richtlijnen voor alle advocaten van Houthoff Buruma.

Intertrust Group Intertrust Group – 2016

Ontwikkelen van een online strategie ten behoeve van Intertrust’s communicatie-, marketing- en recruitmentdoelstellingen met een sterke focus op het opbouwen en versterken van (online) relaties tussen Intertrust-medewerkers en hun doelgroep(en).

 Loyens & Loeff Loyens & Loeff – 2014/2017

Zo’n 400 Loyens & Loeff-professionals trainen in de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn gedurende een social business traject van 2 jaar (2014/2015).

Opstellen en inrichten van processen rondom het gebruik van corporate social media accounts.

Nominatie ‘Best Change Management Programme’ – The Lawyer

Doorontwikkelen corporate website, voortzetten social business strategie en inrichten online analytics als vervanging van de online marketing manager gedurende haar zwangerschapsverlof (in 2016).

Verzorgen van periodieke social business workshops voor nieuwe medewerkers (in 2017).

 ORTEC ORTEC – 2015

Communicatie- en marketingmedewerkers van ORTEC bekend maken met de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens een inspiratiesessie in “Social September”.

 Ortec Finance Ortec Finance – 2016

Ortec Finance’ global salesteam bekend maken met de mogelijkheden van online technologie ten behoeve van salesdoestellingen tijdens een inspiratiesessie.

Professionals binnen Private Client Solutions trainen in de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn.

Ondersteunen van de marketing- en communicatieafdeling bij het gebruik van corporate social media accounts.

 PRé Sustainability PRé Sustainability – 2014/2015

Ondersteunen van de marketingafdeling bij het opzet en uitvoeren van een social business traject, inclusief een kick off sessie voor de voorlopers binnen PRé Sustainability.

Andere commerciële B2B-bedrijven

 Achmea Achmea – 2015

Communicatie- en marketingmedewerkers van Achmea inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens Achmea Social.

 AFAS AFAS – 2014

AFAS-medewerkers, -klanten en -relaties inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens B2B Social Media.

 CSU CSU (i.s.m. 7Fans) – 2016/2017

Ontwikkelen van een beknopte online communicatie- en marketingstrategie, inrichten van de bijbehorende rapportage en samen met de communicatie- en marketingafdeling het gebruik van corporate social media accounts optimaliseren.

Ruim 100 medewerkers uit het leidinggevende kader trainen in het zakelijk gebruik van online technologie met een sterke focus op LinkedIn (door Wietske van Ierssel).

 Heembouw Heembouw – 2015/2016

Periodiek advies over de opzet en uitvoer van een social business traject, inclusief inspiratiesessies, workshops en een kick off sessie voor Heembouw-medewerkers.

 Microsoft Nederland Microsoft – 2013

Trainen van Microsoft-medewerkers in het ‘luisteren via social media’ tijdens een drietal workshops in de Microsoft Spark Week.

 Nedap Nedap – 2016

Marketeers en voorlopers binnen Nedap inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens een inspiratiesessie en hen daarna praktisch op weg helpen tijdens een aansluitende workshop.

 PostNL PostNL – 2014

Verkennen van de zakelijke mogelijkheden van social media voor online communicatie- en marketingprofessionals binnen PostNL tijdens een praktische workshop.

 Q-railing Q-railing (i.s.m. Upstream) – 2015

Zo’n 150 Q-railing professionals en resellers inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn tijdens de Q-railing Experience.

 Schiphol Real Estate Schiphol Real Estate – 2015/2016

Schiphol Real Estate professionals inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie met een sterke focus op LinkedIn (2015).

Advies met betrekking tot CRM en social media strategie (2016).

 Siemens Healthcare Siemens Healthcare – 2015

Sales-professionals en het managementteam van Siemens Healthcare in Nederland inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens een inspiratiesessie, opgevolgd door verschillende praktische workshops.

 Truckland Truckland – 2015

Binnen- en buitendienstmedewerkers van Truckland Noord-Holland inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens een inspiratiesessie, opgevolgd door een praktische workshop.

 YACHT YACHT – 2014

Interim professionals van Yacht inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van online technologie tijdens meerdere inspiratiesessies.

Ontwikkelen van een aantal praktische, ondersteunende tipsheets.

Scholen & educatieve instellingen

 Gilde Opleidingen Gilde Opleidingen – 2015/2016

Opzetten en inrichten van processen rondom het professionele gebruik van corporate social media accounts op school- en sectorniveau en het professionele social media gebruik door alle medewerkers van Gilde Opleidingen.

Medewerkers inspireren en praktische op weg helpen tijdens verschillende social media workshops.

HAS Hogeschool HAS Hogeschool (i.s.m. Marketingfacts) – 2015

Docenten en medewerkers van HAS Hogeschool inspireren voor de mogelijkheden van social media marketing tijdens een college social media marketing.

 Insead Alumni Association The Netherlands Insead Alumni Assocation The Netherlands – 2014

Advies bij de opzet en uitvoer van een social business project voor leden van INSEAD’s Nederlandse alumnivereniging.

 NHL Hogeschool Noorderlijke Hogeschool Leeuwarden – 2014

Docenten en medewerkers Communicatie aan de NHL Hogeschool inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens een college.

 ROC van Twente ROC van Twente – 2014

Docenten en medewerkers van ROC van Twente inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens een inspiratiesessie.

 Sanoma Learning Sanoma Learning (i.s.m. Upstream) – 2015

Social business stakeholderanalyse en ondersteunen CEO.

 UvA Universiteit van Amsterdam – 2015

Masterstudenten Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens een college.

Brancheorganisaties

MBO Raad MBO Raad – 2015/2016

Ontwikkelen van een raamwerk voor een zakelijke social media strategie voor de MBO Raad.

Verschillende inspiratiesessies en workshops, waaronder een workshop over de professionele mogelijkheden van social media voor alle MBO Raad medewerkers.

 NBA Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants – 2013

Bezoekers van de NBA Accountantsdag inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media voor accountants tijdens twee inspiratiesessies.

 NVRR Nederlandse Vereniging voor Rekenkamers & Rekenkamercommissies – 2015

Rekenkamer- en rekenkamercommissieleden inspireren voor de zakelijke mogelijkheden van social media tijdens een inspiratiesessie op het Rekenkamercongres.