Klanten

Als adviseur & projectmanager help ik kennisintensieve B2B-organisaties bij wat ik people centered growth noem. Dit betekent het op verantwoorde wijze realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen, klanten voor de lange termijn aan de organisatie verbinden en tevreden medewerkers aantrekken en behouden.

Mijn klanten zijn voornamelijk zakelijke dienstverleners en andere commerciële B2B-bedrijven.

Uitgelichte klantcases

EY EY – 2017 tot heden

Bij EY heb ik samen met de afdeling communicatie & marketing een zeer succesvol online voorlopersprogramma mogen opzetten en uitrollen. We zijn gestart met het intensief begeleiden van een klein clubje voorlopers. Deze 20 EY-professionals wisten geweldige resultaten te boeken. Zij vergrootten hun eigen zicht- en vindbaarheid, maar realiseerde ook zakelijke resultaten: leads en hires.

Mede door dit succes groeide het enthousiasme voor een persoonlijke, online communicatie-aanpak. Tot op bestuursniveau aan toe. Het online voorlopersprogramma is inmiddels opgegaan in wat EY het Boegbeeldenprogramma noemt. Hiermee wordt online nog meer een vaste component van EY’s communicatie-, marketing- en recruitmentinspanningen.

 Berenschot Berenschot – 2015 tot heden

Bij Berenschot heb ik mogen werken aan de ontwikkeling van een nieuwe online strategie (i.s.m. extern adviseur Roeland Stekelenburg), het begeleiden van het marketing- & communicatieteam in de praktische uitvoer van deze strategie, de uitrol van social business, i.e. het zakelijk gebruik van social media door medewerkers, en het meten en rapporteren van online marketing- en salesresultaten.

Daarna heb ik samen met het marketing- & communicatieteam gewerkt aan een programma waarin we de marketing- en salesvaardigheden van Berenschot-adviseurs verder hebben vergroot.

“We wilden als organisatie versnellen op online gebied, zodat we beter in contact konden komen met onze klanten en nieuwe collega’s….en daarvoor bleken we bij Jochem aan het juiste adres. Op praktische, hands-on werkwijze en met een energielevel waar je U tegen zegt, heeft hij zijn opdracht uitgevoerd.” – Rike Weeda, Marketing- & communicatieadviseur

 Loyens & Loeff Loyens & Loeff – 2013 tot heden

Bij Loyens & Loeff heb ik mogen werken aan de uitrol van social business, i.e. het zakelijk gebruik van social media door medewerkers, de doorontwikkeling van de corporate website en het meten en rapporteren van online marketing- en salesresultaten.

In juni 2015 leverde het social business project ons een nominatie op voor de Business Leadership Awards van The Lawyer in de categorie Best Change Management Programme.

Inmiddels wordt het zakelijk gebruik van social media / ‘online ambassadorship’ breed uitgedragen binnen Loyens & Loeff en is het een vast onderdeel van het introductieprogramma.

“We hired Jochem to further integrate the use of social media in our marketing mix and thereby amplify the value of our existing client relationships. He did a great job. Jochem asks thought-provoking questions, leads by example and gets involved hands-on.” – Pauline de Hek, Hoofd marketing & communicatie

Andere klanten

 CINOP Advies CINOP Advies – 2015 t/m 2017

  • Online marketingadvies
  • Opzet online marketing rapportage
  • Praktische social business workshops voor CINOP-adviseurs
 CSU CSU – 2016 t/m 2017

  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie
  • Praktische LinkedIn-workshops voor 130+ CSU-professionals uit het leidinggevende kader (i.s.m. 7Fans)
  • Opzet online marketing rapportage
 Grant Thornton Grant Thornton – 2013

  • Ontwikkeling van een blauwdruk voor het zakelijk gebruik van social media door Grant Thornton-professionals
  • Kick off sessie met (potentiële) voorlopers
 Heembouw Heembouw – 2015 tot heden

  • Online marketing advies
  • Ontwikkeling plan van aanpak voor de zakelijke inzet van social media vanuit de klantgroep Bedrijfsruimten
  • Ontwikkeling online marketing rapportage
  • Opzet en uitvoer van een social business champions programma; intensieve begeleiding van de voorlopers binnen Heembouw
  • Praktische social business workshops voor medewerkers
 INSEAD Alumni Association The Netherlands INSEAD Alumni Association – 2014

  • Ontwikkeling plan van aanpak voor het zakelijke gebruik van social media
  • Praktische social business workshop voor het bestuur van de Nederlandse alumnivereniging
 Intertrust Group Intertrust Group – 2016

  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie
 NS Stations NS Stations – 2019

  • Praktische LinkedIn-workshops op instap- en gevorderde niveau voor zo’n 75 managers en directeuren van NS Stations (i.s.m. 7Fans)
Ortec Finance Ortec Finance – 2016 & 2017

  • Ondersteuning bij het zakelijke gebruik van social media
  • Diverse social business workshops voor consultants van Ortec Finance
 Q-railing Q-railing – 2015 & 2017

  • Advies over de inzet van LinkedIn ten behoeve van marketing- en recruitmentdoelstellingen
  • Verschillende social business workshops voor medewerkers en partners van Q-railing
 Schiphol Real Estate Schiphol Real Estate – 2015 & 2016

  • Advies bij de ontwikkeling van een CRM-strategie
  • Social business inspiratiesessie voor alle medewerkers van Schiphol Real Estate
 voestalpine Railpro voestalpine Railpro – 2016 tot heden

  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie
  • Ondersteuning bij het zakelijke gebruik van social media
  • Diverse social business workshops voor medewerkers van voestalpine Railpro

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea, AFAS, AgressieWerk.nl, ARAG, DAS, Deloitte, Gilde Opleidingen, HAS Hogeschool, Hertoghs Advocaten, Houthoff Buruma, MBO Raad, Microsoft Nederland, Nedap, Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, NHL Hogeschool, ORTEC, PostNL, PressPage, ROC van Twente, Siemens Healthcare, Truckland, Universiteit van Amsterdam en Yacht.