Klanten

Als strategisch adviseur help ik kennisintensieve B2B-organisaties om groei te realiseren. Mijn klanten zijn voornamelijk zakelijke dienstverleners en andere commerciële B2B-bedrijven.

Uitgelichte klantcases

EY

EY – 2017 tot heden

Bij EY gaven we People Centered Growth vorm door te starten met een pilot. Gedurende een paar maanden werd een klein clubje voorlopers intensief begeleid. Deze 20 EY-professionals wisten geweldige resultaten te boeken. Zij vergrootten hun eigen zicht- en vindbaarheid, maar realiseerde ook zakelijke resultaten: leads en hires.

Mede door dit succes groeide het enthousiasme voor een People Centered Growth aanpak. Tot op bestuursniveau aan toe. Het pilot project ging op in wat EY het boegbeeldenprogramma noemt, waar vandaag de dag ruim 80 EY-professionals aan deelnemen.

Berenschot

Berenschot – 2015 tot heden

In 2015/2016 mocht ik bij Berenschot werken aan de ontwikkeling van een nieuwe online strategie – samen met extern adviseur Roeland Stekelenburg. We begeleidden het marketing- & communicatieteam in de praktische uitvoer van deze strategie en de uitrol van een People Centered Growth aanpak.

Later kreeg dit een vervolg in een programma waarin we de marketing- & sellingvaardigheden van Berenschot-adviseurs verder hebben versterkt.

Momenteel krijgen nieuwe Berenschot-medewerkers marketing- & sellingvaardigheden aangeleerd tijdens praktische social business workshops die eens per kwartaal worden verzorgd door mijn compagnon Wietske van Ierssel.

Loyens & Loeff

Loyens & Loeff – 2013 tot heden

In de periode 2013/2015 mocht ik bij Loyens & Loeff werken aan de uitrol van een People Centered Growth aanpak. In juni 2015 werden we met dit project genomineerd in de categorie Best Change Management Programme voor de Business Leadership Awards van The Lawyer.

In 2016 mocht ik werken aan de doorontwikkeling van de corporate website en het meten van en rapporteren over online marketing- en salesresultaten.

‘Online ambassadorship’ – waar we in 2013/2015 de basis voor hebben gelegd – wordt inmiddels breed uitgedragen binnen Loyens & Loeff. Ook is het een vast onderdeel van het maandelijkse introductieprogramma voor nieuwe medewerkers. Mijn compagnon Wietske van Ierssel leert hen nieuwe marketing- & sellingvaardigheden.

Andere klanten

  • CINOP Advies – 2015 t/m 2017
  • Online marketing advies, online marketing rapportage, praktische social business workshops
  • CSU – 2016 t/m 2017
  • Online marketing- & communicatiestrategie, praktische LinkedIn-workshops i.s.m. Wietske van Ierssel, online marketing rapportage
  • Grant Thornton – 2013
  • Social business blauwdruk, kick off met (potentiële) Champions
  • Heembouw – 2015 tot heden
  • Online marketing advies, online marketing rapportage, People Centered Growth programma, praktische social business workshops
  • INSEAD Alumni Association NL – 2014
  • Social business plan van aanpak, praktische social business workshop
  • Intertrust Group – 2016
  • Online marketing- & communicatiestrategie
  • NS Stations – 2019
  • Praktische LinkedIn workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • Ortec Finance – 2016 & 2017
  • Social business ondersteuning, social business workshops
  • Q-railing – 2015 & 2017
  • Advies over de inzet van LinkedIn t.b.v. marketing- & recruitment-doelstellingen, social business workshops
  • Railpro – 2016 tot heden
  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie, social business ondersteuning, diverse social business workshops
  • Schiphol Real Estate – 2015 & 2016
  • Advies ontwikkeling CRM-strategie, social business inspiratiesessie

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea, AFAS, AgressieWerk.nl, ARAG, DAS, Deloitte, Gilde Opleidingen, HAS Hogeschool, Hertoghs Advocaten, Houthoff Buruma, MBO Raad, Microsoft Nederland, Nedap, Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, NHL Hogeschool, ORTEC, PostNL, PressPage, ROC van Twente, Siemens Healthcare, Truckland, Universiteit van Amsterdam en Yacht.