Klanten

Als social business consultant help ik kennisintensieve B2B-bedrijven bij de transformatie van (online) marketing en sales. Mijn klanten zijn voornamelijk zakelijke dienstverleners en andere commerciële B2B-bedrijven.

Uitgelichte klantcases

 Berenschot Berenschot – 2015 tot heden

Berenschot is een Nederlands organisatieadviesbureau gevestigd in Utrecht en Brussel. Er werken zo’n 250 adviseurs die publieke en private organisaties van over de hele wereld helpen bij het oplossen van bestuurlijke en maatschappelijke vraagstukken, het realiseren van nieuwe strategieën, het verbeteren van prestaties en het bouwen en ontwikkelen van menselijk kapitaal.

Eind 2015 ging ik aan de slag bij Berenschot. Samen met het communicatie- & marketingteam en externe adviseur Roeland Stekelenburg werkte ik aan een nieuwe online strategie voor het bedrijf. De adviseurs, hun kennis, kunde en ervaring zou centraal komen te staan. Zowel op LinkedIn, als op de website. Dat is gelukt. Op de vernieuwde website heeft iedere Berenschot-adviseur zijn of haar eigen pagina. Op LinkedIn worden kennis en kunde gedeeld en nieuwe opdrachten binnen gehaald.

Momenteel werk ik samen met het communicatie- & marketingteam aan het meten van de online marketing- en salesresultaten en het rapporteren hiervan aan verschillende interne stakeholders.

“We wilden als organisatie versnellen op online gebied, zodat we beter in contact konden komen met onze klanten en nieuwe collega’s….en daarvoor bleken we bij Jochem aan het juiste adres. Op praktische, hands-on werkwijze en met een energielevel waar je U tegen zegt, heeft hij zijn opdracht uitgevoerd.” – Rike Weeda, Marketing- & communicatieadviseur

Loyens & Loeff – 2013 tot heden

Loyens & Loeff is één van de grootste advocaten- en belastingadvieskantoren van Nederland. Er werken zo’n 900 advocaten, fiscalisten en notarissen vanuit kantoren in Nederland, België, Luxemburg, Zwitserland en de belangrijkste financiële centra van de wereld.

Toen ik in 2013 als onafhankelijk adviseur aan het werk ging, was Loyens & Loeff één van mijn eerste klanten. Na een aantal inspiratiesessies en workshops mocht ik aan de slag met het implementeren van social business binnen de organisatie. Samen met het communicatie- & marketingteam hielp ik de professionals binnen de organisatie bij het zakelijk gebruik van social media en zorgden we ervoor dat deze inspanningen aansloten op de overige (online) marketingactiviteiten.

In juni 2015 leverde het project ons een nominatie op voor de Business Leadership Awards van The Lawyer in de categorie Best Change Management Programme.

“We hired Jochem to further integrate the use of social media in our marketing mix and thereby amplify the value of our existing client relationships. He did a great job. Jochem asks thought-provoking questions, leads by example and gets involved hands-on.” – Pauline de Hek, Hoofd marketing & communicatie

 Loyens & Loeff
 voestalpine Railpro voestalpine Railpro – 2017

voestalpine Railpro ondersteunt beheerders en aannemers bij de aanleg en het onderhoud van railinfrastructuur, zowel voor heavy rail (treinen) als light rail (trams en metro’s). Er werken zo’n 120 mensen bij Railpro, dat sinds 2002 voor 70% in handen is van het Oostenrijkse metaalbedrijf voestalpine.

Sinds begin dit jaar werk ik samen met het communicatieteam aan een online communicatie- en marketingstrategie. De nieuw te lanceren website (en webshop) vormt het hart van deze strategie. Door daar waardevolle informatie voor diverse doelgroepen aan te bieden en deze te verspreiden via verschillende online kanalen, wil voestalpine Railpro de komende jaren een bijdrage leveren aan haar communicatie- en marketingdoelstellingen.

Andere klanten

 CINOP Advies CINOP Advies – 2015 / 2017

  • Online marketingadvies
  • Opzet online marketing rapportage
  • Praktische social business workshops voor CINOP-adviseurs
 CSU CSU – 2016 / 2017

  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie
  • Praktische LinkedIn-workshops voor 130+ CSU-professionals uit het leidinggevende kader (i.s.m. 7Fans)
  • Opzet online marketing rapportage
 Grant Thornton Grant Thornton – 2013

  • Ontwikkeling van een blauwdruk voor het zakelijk gebruik van social media door Grant Thornton-professionals
  • Kick off sessie met (potentiële) voorlopers
 Heembouw Heembouw – 2015 / 2017

  • Online marketing advies
  • Ontwikkeling plan van aanpak voor de zakelijke inzet van social media vanuit de klantgroep Bedrijfsruimten
  • Ontwikkeling online marketing rapportage
  • Opzet en uitvoer van een social business champions programma; intensieve begeleiding van de voorlopers binnen Heembouw
  • Praktische social business workshops voor medewerkers
 INSEAD Alumni Association The Netherlands INSEAD Alumni Association – 2014

  • Ontwikkeling plan van aanpak voor het zakelijke gebruik van social media
  • Praktische social business workshop voor het bestuur van de Nederlandse alumnivereniging
 Intertrust Group Intertrust Group – 2016

  • Ontwikkeling online marketing- & communicatiestrategie
Ortec Finance Ortec Finance – 2016 / 2017

  • Ondersteuning bij het zakelijke gebruik van social media
  • Diverse social business workshops voor consultants van Ortec Finance
 Q-railing Q-railing – 2015 & 2017

  • Advies over de inzet van LinkedIn ten behoeve van marketing- en recruitmentdoelstellingen
  • Verschillende social business workshops voor medewerkers en partners van Q-railing
 Schiphol Real Estate Schiphol Real Estate – 2015 / 2016

  • Advies bij de ontwikkeling van een CRM-strategie
  • Social business inspiratiesessie voor alle medewerkers van Schiphol Real Estate

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea, AFAS, AgressieWerk.nl, ARAG, DAS, Deloitte, Gilde Opleidingen, HAS Hogeschool, Hertoghs Advocaten, Houthoff Buruma, MBO Raad, Microsoft Nederland, Nedap, Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, NHL Hogeschool, ORTEC, PostNL, PressPage, ROC van Twente, Siemens Healthcare, Truckland, Universiteit van Amsterdam en Yacht.