Het kost je ongeveer 1 minuut om dit artikel te lezen

De dagen worden steeds korter, de temperatuur begint eindelijk een beetje te dalen en we zien steeds meer kerstcommercials op de buis. Dat kan maar één ding betekenen: het jaar is bijna voorbij. Er wordt weer volop teruggeblikt op alles wat er is gebeurd (bijvoorbeeld door Twitter), we kunnen straks zelf weer volop terugblikken op alles wat we dit jaar hebben meegemaakt (zoals op Facebook) en er wordt weer van alles voorspelt (onder anderen door Forbes).

Ik kan je ook twee dingen voorspellen. Twee dingen die sowieso waar zijn:

  1. Als de klok op 31 december 12 uur slaat, zijn wij allemaal weer een stukje dichter bij de dood (zoals Matthew Banks van Oracle zei tijdens het B2B Marketing Forum begin dit jaar)
  2. Als je in 2016 inspiratie blijft opdoen, maar daar niets mee doet, gebeurt er ook niets (zoals Erno Hannink onlangs schreef op LinkedIn)

We kunnen blijven kletsen over de zakelijke mogelijkheden van digitale technologie en waardevolle informatie, maar het is tijd om aan de slag te gaan. Ja, het is moeilijk binnen jouw organisatie. Je krijgt nauwelijks tijd, laat staan budget. Maar dat neemt niet weg dat je gewoon stappen (of stapjes) kan zetten binnen de beperkte tijd die je wel hebt en met het beetje geld dat je wel krijgt.

“Van inspiratie naar transpiratie,” zei David Kok tijdens Social Media Week in Rotterdam.

Om je op weg te helpen de ultieme social business slides. Voor 2016 en ieder jaar dat gaat volgen. Download ze gerust, gebruik ze voor jezelf en laat het me vooral weten als je vragen hebt.



Maak er een mooi en succesvol nieuw jaar van!

Uitgelichte afbeelding: Jochem Koole, licentie: CC BY