Het kost je ongeveer Minder dan 1 minuut om dit artikel te lezen

Content (oftewel waardevolle informatie) speelt een belangrijke rol bij het succesvol zakelijk inzetten van sociale media. Wat mij betreft zijn er drie soorten content:

  1. Content waarmee je conversie beoogt, zoals ‘Kom naar mijn evenement!’, ‘Download mijn whitepaper.’ of ‘Neem mijn product of dienst af.’ Dit soort content werkt, mits je deze combineert met twee andere soorten content…
  2. Content waarmee je mensen iets nieuws leert. Als ik jou niet ken en jij vertelt mij ook niets nieuws, heb ik eigenlijk geen reden om jou online te volgen.
  3. Content waarmee je een relatie / vertrouwen opbouwt. Met dit soort content laat je zien dat je een mens bent en het kan al zo simpel zijn als een Like, Share of Reply op een bericht van iemand anders.

Gelukkig beschikt eigenlijk iedereen over waardevolle informatie waarmee zij mensen iets nieuws kunnen leren. Wat voor jou vanzelfsprekend is, is voor een andere nieuwe informatie. Wil je rendement halen uit jouw sociale media inspanningen dan is het belangrijk om deze content te verspreiden op het moment dat jouw doelgroep online is en hen hier niet in één keer mee te overladen. Tools als Buffer kunnen hierbij helpen. In deze korte video (5 min. 4 sec.) leg ik uit, hoe deze tool werkt.




Uitgelichte afbeelding: Jochem Koole, licentie: CC BY