Wie is Jochem?
Sinds 2013 werk ik als zelfstandig marketing & business development adviseur.
Voornamelijk voor advocaten-, accountants en advieskantoren.
Ik vind dat fantastisch om te doen. Vooral omdat zakelijke dienstverleners ‘mensgedreven organisaties’ zijn. Strategie, business development en marketing draaien allemaal om mensen en echte verbindingen.
Voordat ik in 2013 voor mezelf begon, werkte ik als social business consultant bij Deloitte. Daar hielp ik partners en senior medewerkers met de adoptie van social media als business tool.
Hierbij kwam mijn eerdere ervaring als projectmanager en marketeer erg goed van pas.
Mijn kernwaarden

Toewijding
Als wij samenwerken, ga ik er voor de volle 100% voor.

Beweging
Ik breng mensen in beweging door dingen begrijpelijk te maken, praktisch toepasbaar en leuk.

Impact
Mijn doel is altijd: echte zakelijke resultaten en een blijvende impact voor je organisatie.

Connectie
Voor mij draait het altijd om het versterken van echte relaties en vertrouwen.
Mijn missie: business development & marketing als primaire bedrijfsactiviteiten
Veel zakelijke dienstverleners zien marketing & business development nog steeds als ondersteunde activiteiten.
Terwijl ze dat natuurlijk niet zijn.
Leiders binnen progressieve kantoren begrijpen het strategische belang van je ideale klanten kennen, het stellen van heldere bedrijfsdoelen en beslissen hoe je gezien wilt worden in de markt.
Ze ondersteunen een cultuur waarin business development en marketing niet worden overgelaten aan een support team, maar worden geïntegreerd in het dagelijks werk van iedereen.
Ze weten dat strategie, business development en marketing beter kunnen en moeten*.
Omdat ze het kantoor willen worden (of blijven) waar mensen voor en mee willen werken.
* Onderzoek van DCM Insights laat zien dat zakelijke dienstverleners te maken hebben met een scherpe afname in klantloyaliteit.
Wat klanten zeggen
“Jochems overtuigingskracht en op relatiegerichte aanpak hebben ervoor gezorgd dat de veranderingen ook daadwerkelijk in de praktijk tot uiting zijn gekomen.”

Marketing manager, toonaangevend advieskantoor
“Jochem is een expert in B2B-strategie en het implementeren hiervan in een praktisch marketingplan.
Maar belangrijker: hij spreekt de taal van de specialisten waarmee hij werkt in zakelijke dienstverleningsorganisaties.”

Hoofd MBD,
internationaal advocatenkantoor
“Jochem stelt prikkelende vragen, geeft het goede voorbeeld en steekt de handen uit de mouwen.
Zijn persoonlijke en optimistische aanpak is een grote aanwinst voor elk team.”

Hoofd Marketing Communicatie, vooraanstaand Nederlands advocatenkantoor