Wie is Jochem?
Sinds 2013 help ik zakelijke dienstverleners met het uitdenken en uitvoeren van marketing en business development strategieën.
In de afgelopen jaren heb ik o.a. gewerkt voor Big4 accountantskantoren, internationale advocatenkantoren, vooraanstaande advieskantoren en bekende ingenieursbureaus.
Ik vind dat fantastisch om te doen. Vooral omdat dit soort ondernemingen ‘mensgedreven organisaties’ zijn. In strategie, business development en marketing draait het niet alleen om expertise en ervaring, maar vooral ook om echte verbindingen en vertrouwen.
Voordat ik in 2013 voor mezelf begon, werkte ik als social business consultant bij Deloitte. Daar hielp ik partners en senior medewerkers met de adoptie van social media als business tool.
Hierbij kwam mijn eerdere ervaring als projectmanager en marketeer erg goed van pas.
Mijn kernwaarden

Toewijding
Als wij samenwerken, ga ik er voor de volle 100% voor.

Beweging
Ik breng mensen in beweging door dingen begrijpelijk en praktisch toepasbaar te maken.

Impact
Mijn doel is altijd: echte zakelijke resultaten en een blijvende impact voor je organisatie.

Connectie
Voor mij draait het allemaal om het versterken van echte relaties en vertrouwen.
Mijn missie: business development & marketing als primaire bedrijfsactiviteiten
Veel zakelijke dienstverleners zien marketing & business development nog steeds als ondersteunde activiteiten.
Terwijl ze dat natuurlijk niet zijn.
Leiders binnen vooruitstrevende ondernemingen begrijpen het strategische belang van je ideale klanten kennen, het stellen van heldere bedrijfsdoelen en bepalen welke positie je in wilt nemen in de markt.
Ze ondersteunen een cultuur waarin business development en marketing niet worden overgelaten aan een support team, maar worden geïntegreerd in het dagelijks werk van iedereen.
Ze weten dat strategie, business development en marketing beter kunnen en moeten*.
Omdat ze de organisatie willen worden (of blijven) waar mensen voor en mee willen werken.
* Onderzoek van DCM Insights laat zien dat zakelijke dienstverleners te maken hebben met een scherpe afname in klantloyaliteit.
Wat klanten zeggen
“Jochems overtuigingskracht en op relatiegerichte aanpak hebben ervoor gezorgd dat de veranderingen ook daadwerkelijk in de praktijk tot uiting zijn gekomen.”
Marketing manager, toonaangevend advieskantoor
“Jochem is een expert in B2B-strategie en het implementeren hiervan a.d.h.v. een praktisch marketingplan.
Hij spreekt de taal van de specialisten waarmee hij werkt in zakelijke dienstverleningsorganisaties.”
Hoofd MBD,
internationaal advocatenkantoor
“Heel inspirerend, concreet en nuttig. Jochem zet je echt aan het denken en zet je tegelijkertijd ook in de actiemodus.”
Sales & Markets Leader, Big4 kantoor