Mensgericht, data-gedreven en ondersteund door technologie
De toekomst voor zakelijke dienstverleners is mensgericht, data-gedreven en ondersteund door technologie.
Vooruitstrevende kantoren beseffen dit maar al te goed.
Zij begrijpen dat strategie, business development en marketing voor zakelijke dienstverleners allemaal draaien om mensen en echte verbindingen.
Ze bepalen echte, zakelijke doelstellingen, meten betekenisvolle KPI’s en maken gebruik van inzichten om data-gedreven beslissingen te nemen.
Ze omarmen de mogelijkheden van nieuwe technologieën in het creëren en leveren van waarde voor hun klanten.
Vooruitstrevende kantoren begrijpen ook dat groei in de huidige markt niet langer vanzelfsprekend is.
Ze zijn niet bang om nieuwe mogelijkheden te verkennen en zichzelf existentiële vragen te stellen.
Eerder mocht ik werken aan marketing & business development projecten bij…










Business development & marketing;
primaire bedrijfsactiviteiten
Leiders binnen progressieve kantoren begrijpen dat business development en marketing geen ondersteunende functies zijn.
In plaats daarvan werken ze samen met business developers, marketeers en fee earners.
Gezamenlijk zetten ze hun ideale klanten centraal in hun strategie en bestendigen ze hun bedrijfsmodel voor de toekomst.
Samen verkennen ze nieuwe mogelijkheden en beantwoorden ze existentiële vragen.
Vragen zoals:
“Hoe willen we gezien worden in een markt die onder druk staat en veeleisender is dan ooit?”
“Voor welke industrieën en klanten willen we werken en welke klanten willen we laten gaan?”
“Hoe kunnen we de meeste waarde voor onze klanten blijven creëren en leveren?”
Door deze vragen gezamenlijk te beantwoorden, slaan ze bruggen tussen afdelingen en maken ze werk van groei en positionering voor kantoor.