Diensten

Wil jij op verantwoorde wijze groei realiseren voor jouw kennisintensieve B2B-organisatie, dan zul je mensen centraal moeten stellen.

Of je nu…

Juist in een tijd waarin iedereen 24/7 online met elkaar in verbinding staat, waarin er een overvloed aan informatie vrij toegankelijk is en waarin artificiële intelligentie en bots meer en meer van onze taken overnemen.

People Centered Growth

People Centered Growth, noem ik het. Vandaag de dag belangrijker dan ooit, vanwege…

Digitale technologie Digitale technologie. Artificiële intelligentie en bots nemen steeds meer taken van ons over. “Alles wat geautomatiseerd kan worden, zal geautomatiseerd worden,” wordt weleens gezegd. Ik denk dat dit klopt. Technologie kan veel taken namelijk goedkoper, beter en sneller uitvoeren dan mensen. Klanten verwachten dat organisaties investeren in deze technologie, zodat zij van de voordelen kunnen profiteren. Tegelijkertijd komt er op deze manier tijd bij medewerkers vrij, die besteed kan worden aan persoonlijk contact met klanten.
Informatie is geen macht meer Daarnaast is “informatie” niet langer een synoniem voor “macht”. Vroeger kon je als organisatie als het ware bovenop informatie gaan zitten en mensen laten betalen voor toegang tot deze informatie. Tegenwoordig is dat eigenlijk niet meer mogelijk. Veel informatie is namelijk opgeslagen in publieke databases die vrij toegankelijk zijn voor iedereen met een internetverbinding. Met alleen informatie maak je als organisatie het verschil niet meer. Klanten verwachten dat organisaties hen helpen met specifiek voor hen relevante informatie.
Online sociale connectiviteit Tenslotte is ongeveer een derde van de wereldbevolking online met elkaar verbonden. Dankzij deze enorme online sociale connectiviteit is het voor mensen simpelere dan ooit om met anderen in contact te komen. Ook zorgt deze connectiviteit ervoor dat informatie – kloppend of niet – zich gemakkelijker en sneller verspreidt dan in het (recente) verleden. Klanten verwachten dan ook dat zij snel en 24/7 met organisaties en hun medewerkers in contact kunnen komen.

Mensen doen zaken met mensen

In korte tijd is de wereld flink veranderd, maar… mensen doen nog steeds zaken met mensen. Zeker in een kennisintensieve B2B-omgeving, waar mensen grofweg 3 redenen hebben om te kiezen voor een samenwerking met jouw organisatie:

Jouw merk Het merk; jouw belofte aan de klant, het imago van jouw organisatie bestaande uit naamsbekendheid en reputatie.
Producten & diensten De kennis en kunde in de hoofden van jouzelf en jouw collega’s; vertaald naar diensten, waarvan het onderscheidende vermogen in de markt – helaas – vaak minimaal is.
Zakelijke relaties De zakelijke relatie die mensen met jou en jouw collega’s aangaan en opbouwen; voordat iemand zaken met jou doet, moeten zij jou eerst kennen en weten dat jij iets kunt. Vervolgens zullen ze jou moeten vertrouwen, voordat ze jou een opdracht gunnen.

Wil jij jouw organisatie op verantwoorde wijze helpen bij het realiseren van groei; nieuwe, bestendige opdrachten binnenhalen en klanten voor de lange termijn aan jouw organisatie verbinden? Ik help je hier graag bij!