Als marketing & business development adviseur help ik zakelijke dienstverleners
om hun diensten succesvol naar de markt te brengen.
Jouw diensten;
succesvol naar de markt gebracht
Het is behoorlijk uitdagend: je organisatie positioneren in een competitieve markt, ideale klanten aantrekken en duurzame groei realiseren.
Als marketing & business development professional weet je dat dit alleen kan door je diensten succesvol naar de markt te brengen. Tijd en middelen om dit voor elkaar te krijgen zijn echter beperkt.
Met meer dan 13 jaar MBD-ervaring in de zakelijke dienstverlening en een goed begrip van de markt kan ik je veel werk uit handen nemen.
- Bijvoorbeeld door een go-to-market strategie voor je uit te denken en uit te voeren.
- Met een ‘second opinion’ voor je bestaande go-to-market plannen.
- Als MBD-sparringpartner.
- Of door je experts te positioneren als betrouwbare & onderscheidende autoriteiten.
Eerder mocht ik marketing & business development opdrachten uitvoeren voor…
Go-to-market strategieën;
uitgedacht & uitgevoerd
Jij weet: je klanten kunnen niet zonder je diensten. Om urgente uitdagingen op te lossen. En hun doelen te behalen.
Maar weet de markt dat ook? Snappen potentiële klanten welke uitdagingen er op hen afkomen? En dat de vakinhoudelijke experts uit jouw organisatie hiervoor de beste oplossing bieden?
Ik help je om – in korte tijd – de benodigde go-to-market strategie uit te denken.
Samen met marketeers, business developers en de vakinhoudelijke experts uit je organisatie zet ik diensten om naar waardeproposities. We stellen heldere, meetbare doelstellingen vast. Brengen in kaart hoe je ideale klant eruit ziet. Bepalen je positionering. En zorgen voor aansluiting op de missie, visie en kernwaarden van je organisatie.
Een strategie zonder executie is niets meer dan een illusie. Ik help dus ook bij de uitvoer van je strategie.
We wijzen middelen toe. Beleggen taken en verantwoordelijkheden. Ontwikkelen ontbrekende vaardigheden. Richten processen en tools in. Zorgen dat successen gemeten en gerapporteerd kunnen worden. We kiezen de juiste kanalen. En gaan aan de slag!
Hulp nodig bij losse onderdelen? Dat kan ook!
Een ‘second opinion’
voor je go-to-market plannen
Ongetwijfeld herken je het: de vakinhoudelijke experts uit je organisatie zien een kans in de markt.
Ineens is er een nieuwe dienst. En de wens om met deze dienst de markt te veroveren.
Samen met je collega’s heb je hard gewerkt aan een go-to-market plan. Maar heb je aan alles gedacht?
Ik help marketeers en business developers met een snelle, gedegen ‘second opinion’.
Ik evalueer de strategische keuzes en tactische beslissingen uit je plan. En voorzie jou van opbouwende feedback om je go-to-market strategie nog beter te maken.
Zo weet je zeker dat niets een succesvolle uitvoering nog in de weg staat!
Sparringpartner
voor marketeers & business developers
Als je diensten naar de markt brengt, kan het maken van de juiste strategische en tactische beslissingen behoorlijk uitdagend zijn.
Tijd om over dit soort vraagstukken na te denken is bijna altijd beperkt. Net als de marketing & business development kennis van collega’s.
Kortom: je professionele leven is soms best eenzaam. Maar dat hoeft niet. Als MBD-sparringpartner ondersteun ik je op de momenten dat jij daar behoefte aan hebt.
Denk aan: stakeholders managen, processen en tools inrichten, heldere doelstellingen bepalen, KPI’s vaststellen, inspanningen meten, resultaten rapporteren, waardeproposities ontwikkelen, doelgroepen in kaart brengen en vakinhoudelijke experts betrekken bij je go-to-market inspanningen.
Eerder mocht ik de MBD-vaardigheden van vakinhoudelijke experts versterken bij o.a.
Positioneer je experts
als betrouwbare & onderscheidende autoriteiten
De vakinhoudelijke experts uit je organisatie spelen een essentiële rol in het succesvol naar de markt brengen van je diensten.
Positioneer hen als betrouwbare & onderscheidende autoriteit en ze worden je vliegwiel.
Ik help je door de MBD-vaardigheden van je collega’s te versterken.
Tijdens op maat gemaakte inspiratie- en werksessies van een uur tot een dagdeel gaan we aan de slag met onderwerpen als…
- Personal branding
- Thought leadership (content)
- Opvallen in een competitieve markt
- Vertrouwen opbouwen met belangrijke spelers
- Marketing voor zakelijke dienstverleners
- In kaart brengen hoe je ideale klant eruit ziet
- Een heldere, eigen visie voor de toekomst ontwikkelen
- Klanten door de B2B buyer journey gidsen
Sessies zijn altijd volledig afgestemd op de wensen en mogelijkheden van jouw organisatie.