Contact

Klanten

Mijn klanten zijn voornamelijk zakelijke dienstverleners,
maar soms ook andere kennisintensieve B2B-organisaties.

Academy go-to-market – 2025

Aan het begin van 2025 schakelde Petrogenium mij in om hen te helpen bij het naar de markt brengen van hun Academy.

Samen met het Academy team ontwikkelden we een go-to-market strategie in een dag.

Toen alle strategische en tactische bouwstenen op hun plek lagen, konden we snel aan de slag met mijn favoriete fase: strategie uitvoering.

ESG go-to-market – 2022 tot 2024

In de periode 2022 – 2024 hielp ik DLA Piper om hun ESG-dienstverlening in Nederland naar de markt te brengen.

Samen met het MBD team en verschillende teams vakinhoudelijke experts versterkten we go-to-market inspanningen.

We brachten ondermeer in kaart hoe de ideale klant eruit zag, ontwikkelden duidelijke waardeproposities en heldere visies voor de toekomst.

Samen ontwikkelden en implementeerden we een nieuwe manier om diensten naar de markt te brengen.

Een manier van werken die ook werd omarmd door andere teams die hun (niet-ESG) diensten naar de markt wilden brengen.


“Ik vind het geweldig dat we deze gestructureerde aanpak kiezen. Top samenwerking!” – Partner Corporate Litigation & International Arbitration

“Jochem is een enthousiaste vakman. Hij kent en begrijpt onze organisatie goed.” – Partner Antitrust & Competition

Drie boegbeeldenprogramma’s – 2017 tot 2022

In 2022 ronden Stéphan Lam en ik het derde boegbeeldenprogramma bij EY af. We hielpen vakinhoudelijke experts bij het ontwikkelen en uitdragen van een heldere, eigen visie voor de toekomst.

In 2017/2018 mocht ik EY al adviseren en ondersteunen tijdens een pilot. Een paar maanden lang werd een klein clubje online voorlopers intensief begeleid bij hun profilering. Deze 20 EY-professionals wisten geweldige resultaten te boeken. Zij vergrootten hun eigen zicht- en vindbaarheid, maar realiseerden ook echte zakelijke resultaten: leads en hires.

In 2018/2019 ging de pilot op in het lopende boegbeeldenprogramma. Zo konden meer vakinhoudelijke professionals deelnemen en werd de impact nog groter.


“Heel inspirerend, concreet en nuttig. Het programma zet je echt aan het denken en zet je tegelijkertijd ook in de actiemodus.” – Sales & Markets Leader

“Ik vond de structuur erg prettig, de interactie, het tempo en de druk om te leveren.” – Managing Partner

Andere klanten

  • Arcadis – 2024 & 2025
  • Meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • BDO – 2022 & 2024
  • ‘Second opinion’ op MBD-plannen, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • Berenschot – 2016 t/m 2021
  • Strategie ontwikkeling & uitvoering, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • CINOP Advies – 2015 t/m 2017
  • Online marketingadvies & -rapportage, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • CSU – 2016 t/m 2017
  • Online marketingadvies & -rapportage, praktische LinkedIn-workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • De Brauw Blackstone Westbroek – 2019
  • Online thought leaders programma
  • Dentons – 2018 t/m 2020
  • Programma met leiders en vakinhoudelijke experts om hun online positionering en presentatie te versterken
  • Grant Thornton – 2013
  • Social business blauwdruk, kick off met (potentiële) voorlopers
  • Heembouw – 2015 t/m 2020
  • Online marketingadvies & -rapportage, social business programma, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • INSEAD Alumni Association NL – 2014
  • Social business plan van aanpak, op maat gemaakte werksessie
  • Intertrust Group – 2016
  • Online marketing- & communicatiestrategie
  • Loyens & Loeff – 2013 t/m 2020
  • Programma met leiders en vakinhoudelijke experts om hun online positionering en presentatie te versterken
  • NN Group – 2022
  • Op maat gemaakte inspiratiesessie
  • NS Stations – 2019
  • Praktische LinkedIn workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • Ortec Finance – 2016 & 2017
  • Social business ondersteuning, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • PPG – 2022
  • Ontwikkeling sessies ter bevordering adoptie webshop
  • Q-railing – 2015 & 2017
  • Advies over de inzet van LinkedIn t.b.v. marketing- & recruitment-doelstellingen, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • Railpro – 2016 t/m 2020
  • Online marketing- & communicatiestrategie, social business ondersteuning, meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • Siemens Healthineers – 2015
  • Meerdere op maat gemaakte inspiratie- en werksessies
  • Schiphol Real Estate – 2016
  • Strategie ontwikkeling

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea, AFAS, AgressieWerk.nl, ARAG, DAS, Deloitte, Gilde Opleidingen, HAS Hogeschool, Hertoghs Advocaten, Houthoff Buruma, MBO Raad, Microsoft Nederland, Nedap, Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, NHL Hogeschool, ORTEC, PostNL, PressPage, ROC van Twente, Truckland, Universiteit van Amsterdam, Yacht

Wat klanten zeggen

“Jochems overtuigingskracht en op relatiegerichte aanpak hebben ervoor gezorgd dat de veranderingen ook daadwerkelijk in de praktijk tot uiting zijn gekomen.”

Marketing manager, toonaangevend advieskantoor

“Jochem is een expert in B2B-strategie en het implementeren hiervan in een praktisch marketingplan.

Maar belangrijker: hij spreekt de taal van de specialisten waarmee hij werkt in zakelijke dienstverleningsorganisaties.”

Hoofd MBD,
internationaal advocatenkantoor

“Jochem stelt prikkelende vragen, geeft het goede voorbeeld en steekt de handen uit de mouwen.

Zijn persoonlijke en optimistische aanpak is een grote aanwinst voor elk team.”

Hoofd Marketing Communicatie, vooraanstaand Nederlands advocatenkantoor