Contact

Klanten

Mijn klanten zijn voornamelijk zakelijke dienstverleners, maar soms ook andere kennisintensieve B2B-organisaties.

ESG go-to-market – 2022 tot 2024

In de afgelopen 1,5 jaar heb ik DLA Piper geholpen om hun ESG-dienstverlening in Nederland naar de markt te brengen.

Samen met het MBD team hielp ik verschillende teams vakinhoudelijke experts met hun go-to-market inspanningen.

We brachten ondermeer in kaart hoe hun ideale klant eruit zag, ontwikkelden duidelijke waardeproposities en heldere visies voor de toekomst.

Samen ontwikkelden en implementeerden we een nieuwe manier om diensten naar de markt te brengen.

Een manier van werken die ook werd omarmd door andere teams die hun (niet-ESG) diensten naar de markt wilden brengen.


“I’m thrilled about this structured approach. Great teamwork!” – Partner Corporate Litigation & International Arbitration

“Jochem is a skilled and enthusiastic professional, with a solid knowledge and understanding of our organization.” – Partner Antitrust & Competition

Drie boegbeeldenprogramma’s – 2017 tot 2022

In 2022 ronden Stéphan Lam en ik het derde boegbeeldenprogramma bij EY af. We hielpen vakinhoudelijke experts bij het ontwikkelen en uitdragen van een heldere, eigen visie voor de toekomst.

In 2017/2018 mocht ik EY al adviseren en ondersteunen tijdens een pilot. Een paar maanden lang werd een klein clubje online voorlopers intensief begeleid bij hun profilering. Deze 20 EY-professionals wisten geweldige resultaten te boeken. Zij vergrootten hun eigen zicht- en vindbaarheid, maar realiseerden ook echte zakelijke resultaten: leads en hires.

In 2018/2019 ging de pilot op in het lopende boegbeeldenprogramma. Zo konden meer vakinhoudelijke professionals deelnemen en werd de impact nog groter.


“Heel inspirerend, concreet en nuttig. Het programma zet je echt aan het denken en zet je tegelijkertijd ook in de actiemodus.” – Sales & Markets Leader

“Ik vond de structuur erg prettig, de interactie, het tempo en de druk om te leveren.” – Managing Partner

Nieuwe online strategie & marketing boost – 2015 tot 2021

In 2015/2016 mocht ik – samen met extern adviseur Roeland Stekelenburg – bij Berenschot werken aan de ontwikkeling van een nieuwe online marketingstrategie.

Een strategie die draaide om de positionering van alle Berenschot-adviseurs.

Ik coachte medewerkers en begeleidde het marketing- & communicatieteam in de praktische uitvoer van de strategie.

Later kreeg dit een vervolg in een programma waarin we de marketing- & business development vaardigheden van Berenschot-adviseurs verder hebben versterkt.


“Jochem begrijpt professionals. Met zijn werkzaamheden sloot hij perfect aan op mijn persoonlijke behoefte om zichtbaarder te worden als thought leader.” – Senior Managing Consultant

Andere klanten

  • Arcadis – 2024
  • Online deep dive ‘Personal Branding & Thought Leadership’ voor vakinhoudelijke experts
  • BDO – 2022 & 2024
  • ‘Second opinion’ op MBD-plannen, diverse werksessies voor vakinhoudelijke experts
  • CINOP Advies – 2015 t/m 2017
  • Online marketingadvies & -rapportage, werken met vakinhoudelijke experts aan hun online presentatie
  • CSU – 2016 t/m 2017
  • Online marketing- & communicatiestrategie & -rapportage, praktische LinkedIn-workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • De Brauw Blackstone Westbroek – 2019
  • Online thought leaders programma
  • Dentons – 2018 t/m 2020
  • Programma met leiders en vakinhoudelijke experts om hun online positionering en presentatie te versterken
  • Grant Thornton – 2013
  • Social business blauwdruk, kick off met (potentiële) voorlopers
  • Heembouw – 2015 t/m 2020
  • Online marketingadvies & -rapportage, social business programma en losse workshops
  • INSEAD Alumni Association NL – 2014
  • Social business plan van aanpak, praktische social business workshop
  • Intertrust Group – 2016
  • Online marketing- & communicatiestrategie
  • Loyens & Loeff – 2013 t/m 2020
  • Programma met leiders en vakinhoudelijke experts om hun online positionering en presentatie te versterken
  • NN Group – 2022
  • Inspiratiesessie ‘Versterk je online presentatie’ voor vakinhoudelijke experts
  • NS Stations – 2019
  • Praktische LinkedIn workshops i.s.m. Wietske van Ierssel
  • Ortec Finance – 2016 & 2017
  • Social business ondersteuning, social business workshops
  • PPG – 2022
  • Ontwikkeling sessies ter bevordering adoptie webshop
  • Q-railing – 2015 & 2017
  • Advies over de inzet van LinkedIn t.b.v. marketing- & recruitment-doelstellingen, social business workshops
  • Railpro – 2016 t/m 2020
  • Online marketing- & communicatiestrategie, social business ondersteuning, diverse social business workshops
  • Siemens Healthineers – 2015
  • Social business inspiratiesessies & workshops
  • Schiphol Real Estate – 2016
  • Ondersteuning CRM-strategie

Daarnaast heb ik (strategische) sessies en workshops mogen verzorgen voor…

Achmea, AFAS, AgressieWerk.nl, ARAG, DAS, Deloitte, Gilde Opleidingen, HAS Hogeschool, Hertoghs Advocaten, Houthoff Buruma, MBO Raad, Microsoft Nederland, Nedap, Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants, NHL Hogeschool, ORTEC, PostNL, PressPage, ROC van Twente, Truckland, Universiteit van Amsterdam, Yacht

Wat klanten zeggen

“Jochems overtuigingskracht en op relatiegerichte aanpak hebben ervoor gezorgd dat de veranderingen ook daadwerkelijk in de praktijk tot uiting zijn gekomen.”

Marketing manager, toonaangevend advieskantoor

“Jochem is een expert in B2B-strategie en het implementeren hiervan in een praktisch marketingplan.

Maar belangrijker: hij spreekt de taal van de specialisten waarmee hij werkt in zakelijke dienstverleningsorganisaties.”

Hoofd MBD,
internationaal advocatenkantoor

“Jochem stelt prikkelende vragen, geeft het goede voorbeeld en steekt de handen uit de mouwen.

Zijn persoonlijke en optimistische aanpak is een grote aanwinst voor elk team.”

Hoofd Marketing Communicatie, vooraanstaand Nederlands advocatenkantoor