Tijdelijke strategie- en executie-kracht
voor een sterke positionering en groei
Niemand zit te wachten op een langlopend strategisch traject, waarvan de uitkomsten in een la verdwijnen.
Organisaties willen resultaten.
Een stevige positie in een relevante (arbeids)markt. Ideale klanten en talenten die kiezen voor jouw organisatie. Uitdagend en betekenisvol werk voor je medewerkers. En een voorspelbare stroom aan omzet.
Om deze resultaten te bereiken, heb je aan operationele marketing- & business development-kracht alleen niet voldoende.
Je hebt (tijdelijk) een ervaren, strategische MBD-leider nodig. Iemand die een heldere strategie voor je ontwikkelt, een concreet plan opstelt en je helpt om echte resultaten te boeken.
Benieuwd wat ik voor jou en je organisatie kan betekenen?
Eerder mocht ik werken voor organisaties als…
Een overzicht van mijn klanten en opdrachten vind je hier.
Van groei-ambities naar echte, zakelijke resultaten
Als strategie & executie specialist help ik kennisintensieve B2B-bedrijven om hun groei-ambities om te zetten in zakelijke resultaten.
Ik begeleid organisaties en teams in korte tijd van groei-ambities naar een heldere strategie, een concreet plan en echte resultaten.
Ik help je niet alleen met de ontwikkeling van go-to-market-strategieën, maar ook met de uitvoering.
Go-to-market strategie
in een dag
In een dag alle strategische keuzes en tactische beslissingen die nodig zijn om je oplossing succesvol naar de markt brengen.
Fractional CMO
– 100 dagen projectstart
In 100 dagen inzicht in de status quo van je marketing, duidelijkheid over kansen in de markt, een heldere richting en iedereen klaar voor actie.
Strategie-executie
Team-motivatie en -aansturing, steeds betere marketing- en business development-inspanningen, stakeholder management en echte, zakelijke resultaten.
Over Jochem
Al meer dan 14 jaar werk ik voor kennisintensieve B2B-bedrijven. Dat vind ik fantastisch om te doen.
Voornamelijk omdat in dit soort organisaties mensen altijd centraal staan – of zouden moeten staan.
In strategie, business development en marketing draait het niet alleen om expertise en ervaring, maar vooral ook om echte verbindingen en vertrouwen.
MBD Spark
Tweewekelijkse, Engelstalige tips & gedachten over marketing & business development
rechtstreeks in je inbox!
Listening to key players in your market
Listen in on the DMU at key players in your market using LinkedIn.
You may have skipped a step
Running a marketing project means managing complex change. Here’s a model that helps.
Change what people know, think, and do
Craft compelling stories that set people in motion with this canvas.
Ritson’s 3 simple strategy questions
What are we after? Who are we targeting? What do we want them to think?





