Mensen & echte resultaten
Mensen doen zaken met mensen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Zeker in het geval van kennisintensieve B2B-organisaties, waar vertrouwen en relaties essentieel zijn voor het vermarkten van diensten. En het succes van de organisatie.
Als strategisch marketing- & business developmentadviseur help ik marketeers, business developers en de vakinhoudelijke experts van dit soort organisaties om groei te realiseren.
Door go-to-market-strategieën uit te werken, marketingprocessen in te richten, marketingacties uit te denken en experts te begeleiden bij de uitvoering.
Mensen staan in mijn werk altijd centraal. Net als meetbare resultaten. Want succes realiseer je stapje voor stapje. Door groot te denken, maar klein te beginnen.

Eerder heb ik mogen werken voor organisaties als…













Een overzicht van mijn klanten en de opdrachten die ik voor hen mocht uitvoeren, vind je hier.

Omdat het beter kan
Waarom ik doe wat ik doe? Omdat het beter kan.
Kennisintensieve B2B-organisaties knallen bijna uit elkaar van de kennis, kunde en ervaring. Toch vinden ze het verschrikkelijk moeilijk om al die vakinhoud te vertalen naar een aantrekkelijk verhaal voor hun doelgroep.
Maar het kan wel.
Je zult zien dat je marketing enorm verbetert, als je de vakinhoudelijke experts uit jouw organisatie hierbij betrekt. Als je hoofden op een gestructureerde manier leegmaakt. En experts leert om doelgroepgerichter te denken.
Ik ben er al sinds 2011 mee bezig en vind het fantastisch om te doen.
Uitgelichte artikelen
Zekerheid vs. duidelijkheid

Het zijn onzekere tijden. En in onzekere tijden gaan mensen op zoek naar zekerheid. Maar ja, in onzekere tijden kun je hen één ding niet bieden… Precies: zekerheid. Gelukkig is er ook nog zoiets als duidelijkheid.
Minder geblaat, meer wol

Wie niet als ‘nobele verliezer’ wil eindigen, zal rekening moeten houden met 4 ongemakkelijke waarheden. Eerst goed nadenken, dan pas doen. Maar dan ook wel écht doen.
Kennisleider, word persoonlijk

Wil je als kennisleider vertrouwen opbouwen, dan heb je aan kennis alleen niet genoeg. Je zult mensen ook op hun gemak moeten stellen, zodat ze hun echte uitdagingen aan je voor durven te leggen.
Praatjesmakers

Mensen overtuigen doe je niet met feiten en cijfers, maar met verhalen. Onze hersenen reageren namelijk ontzettend goed op verhalen en de emoties die deze oproepen.