Contact

Een robuuste go-to-market strategie voor je diensten

De organisatie worden (of blijven) waar mensen mee en voor willen werken, dat is waar marketing over zou moeten gaan.

Je wilt je organisatie positioneren in de markt, ideale klanten aan trekken, impactvol werk binnenhalen en top talent behouden.
Dat kan alleen met een robuuste go-to-market strategie voor je diensten.

Als marketing & business development adviseur help ik marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts om samen zo’n go-to-market strategie te ontwikkelen en de resultaten te behalen die jij voor ogen hebt.

Wat klanten zeggen

“Jochems overtuigingskracht en op relatiegerichte aanpak hebben ervoor gezorgd dat de veranderingen ook daadwerkelijk in de praktijk tot uiting zijn gekomen.”

Marketing manager, toonaangevend advieskantoor

“Jochem is een expert in B2B-strategie en het implementeren hiervan in een praktisch marketingplan.

Maar belangrijker: hij spreekt de taal van de specialisten waarmee hij werkt in zakelijke dienstverleningsorganisaties.”

Hoofd MBD,
internationaal advocatenkantoor

“Jochem stelt prikkelende vragen, geeft het goede voorbeeld en steekt de handen uit de mouwen.

Zijn persoonlijke en optimistische aanpak is een grote aanwinst voor elk team.”

Hoofd Marketing Communicatie, vooraanstaand Nederlands advocatenkantoor

Je diensten succesvol naar de markt gebracht

Jij weet: je klanten kunnen niet zonder je diensten. Om urgente uitdagingen op te lossen. En hun doelen te behalen.

Maar weet de markt dat ook? Snappen potentiële klanten welke uitdagingen er op hen afkomen? En dat de vakinhoudelijke experts uit jouw organisatie hiervoor de beste oplossing bieden?

Als marketing & business development adviseur help ik je om je diensten succesvol naar de markt te brengen.

Samen met de marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts uit je organisatie denk ik – in korte tijd – een robuuste go-to-market strategie uit. Die we daarna samen uitvoeren.

Zo positioneer jij je organisatie op een onderscheidende manier in de markt, trek je ideale klanten aan, haal je impactvol werk binnen en behoud je talentvolle medewerkers.

Go-to-market strategie – Mijn aanpak

Om je een idee te geven van een samenwerking, hierbij een beschrijving van het proces:

Fase 1 – Denk strategie uit

Samen met je MBD team en de vakinhoudelijke experts uit je organisatie…

  • Zetten we diensten om naar waardeproposities.
  • Stellen we heldere, meetbare doelstellingen vast.
  • Brengen we in kaart hoe je ideale klant eruit ziet.
  • Bepalen we je positionering.
  • En zorgen we voor aansluiting op de missie, visie en kernwaarden van je organisatie.

Fase 2 – Klaarmaken voor uitvoering

Samen…

  • Wijzen we middelen toe.
  • Beleggen we taken en verantwoordelijkheden.
  • Ontwikkelen we ontbrekende vaardigheden.
  • Richten we processen en tools in.
  • Zorgen we dat successen gemeten en gerapporteerd kunnen worden.
  • En kiezen we de juiste marketing-communicatiekanalen.

Fase 3 – Voer strategie uit!

Dan gaan we aan de slag met…

  • Go-to-market experimenten waarvan we voortdurend het effect meten.
  • Het optimaliseren van inspanningen voor een zo hoog mogelijk rendement.
  • Echte, zakelijke resultaten boeken.
  • Rapporteren van inspanningen & resultaten op een begrijpelijke manier.
  • Betrokkenheid & enthousiasme vanuit de organisatie vergroten.

Hulp nodig bij losse onderdelen? Dat kan ook!

Eerder mocht ik marketing & business development opdrachten uitvoeren voor…

Jouw go-to-market strategie
met Jochem

Als we samenwerken, is mijn belofte aan jou…

  • 100% toewijding om de zakelijke resultaten te behalen die je voor ogen hebt.
  • Een effectieve en efficiënte manier van werken door korte, krachtige sessies.
  • Veel inspiratie en motivatie voor je team, je vakinhoudelijke experts en je stakeholders.
  • Een toegewijde professionele partner met meer dan 13 jaar ervaring in de zakelijke dienstverlening.

Breng je go-to-market inspanningen naar het volgende niveau en en behaal de resultaten die je voor ogen hebt!