Contact

Missie & visie

Betere marketing voor zakelijke dienstverleners

Marketing voor zakelijke dienstverleners kan en moet* beter.

Betere marketing voor zakelijke dienstverleners is dan ook mijn missie.

Ik doe dit door marketeers, business developers en vakinhoudelijke specialisten samen te laten werken in het naar de markt brengen van hun diensten.

* Onderzoek van DCM Insights laat zien dat zakelijke dienstverleners te maken hebben met een scherpe afname in klantloyaliteit.

Betrek je vakinhoudelijke experts

Voor zakelijke dienstverleners is het naar de markt brengen van diensten een gedeelde verantwoordelijkheid. Van de marketingafdeling en vakinhoudelijke experts, die klantrelaties onderhouden en vertrouwen opbouwen in de markt.

Betrek je vakinhoudelijke experts en breng je diensten succesvol naar de markt. Positioneer je organisatie in een competitieve markt. Trek ideale klanten aan. Werk aan uitdagende en betekenisvolle opdrachten. En realiseer blijvende groei.

Eerder mocht ik marketing- & business development opdrachten uitvoeren voor…

Waarom marketing voor zakelijke dienstverleners uniek is

Marketing voor zakelijke dienstverleners is anders dan andere vormen van B2B marketing.

Voor een zakelijke dienstverlener geldt namelijk: marketing en business development zijn geen ondersteunde bedrijfsactiviteiten. In plaats daarvan zijn het belangrijke primaire activiteiten. Althans, dat zouden het moeten zijn.

Als je een dienst naar de markt brengt, maakt de dienst zelf – opvallend genoeg – niet het verschil. Je concurrenten bieden immers vergelijkbare of precies dezelfde diensten aan.

Kennis kan een concurrentievoordeel zijn, maar slechts voor een korte periode. Als je een expert bent op een bepaald vakgebied, halen anderen je uiteindelijk in.

Tools & methodes kunnen je helpen om efficiënter te werken. Net als data.

Het grote verschil maak je echter met relaties.

Je experts zijn jouw vliegwiel

Zakelijke dienstverleners kunnen de resultaten van hun go-to-market inspanningen enorm verbeteren. Door marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts samen te laten werken.

Over het algemeen investeren zakelijke dienstverleners flink in hun merk. Dat is heel logisch. Een sterk merk en reputatie zorgen namelijk voor een positieve feedback loop. Eentje die leidt van aandacht en interesse naar relevante opdrachten, succes en een nog sterker merk.

Je vakinhoudelijke experts kunnen deze feedback loop versnellen. Betrek hen bij je go-to-market inspanningen en ze worden je vliegwiel.

Uiteraard kunnen hun kennis & ervaring worden gebruikt om aandacht van de markt te krijgen.

Maar er is iets wat nog waardevoller is: de relaties die je vakinhoudelijke experts onderhouden en het vertrouwen dat ze hebben opgebouwd bij hun (potentiële) klanten.

Hierdoor krijgt je organisatie toegang tot relevante spelers in de markt. Bovendien zorgen relaties en vertrouwen ervoor dat het proces van leads veranderen in klanten veel sneller gaat. Je experts worden immers al door hen herkend en vertrouwd.