Contact

Missie & visie

Betere marketing
voor zakelijke dienstverleners

Betere marketing voor zakelijke dienstverleners, dat is mijn missie.

Want voor veel zakelijke dienstverleners geldt: marketing en business development kunnen en moeten* beter.

Zeker als ze de dienstverlener willen worden (of blijven) waar mensen mee en voor willen werken.

Ik werk dagelijks aan deze verbetering.

Door zakelijke dienstverleners te helpen om hun marketinginspanningen te veranderen in een motor voor groei.

Door marketeers, business developers en vakinhoudelijke specialisten samen te laten werken.

En door marketing en business development begrijpelijk te maken, praktisch toepasbaar en misschien zelfs leuk.

* Onderzoek van DCM Insights laat zien dat zakelijke dienstverleners te maken hebben met een scherpe afname in klantloyaliteit.

Eerder mocht ik aan marketing & business development opdrachten werken bij…

Word de dienstverlener waar mensen mee en voor willen werken

De zakelijke dienstverleningssector is flink in beweging.

De aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt, transitie naar een duurzamere toekomst en razendsnelle opkomst van digitale technologie veroorzaken uitdagingen voor gevestigde organisaties. Tegelijkertijd bieden ze nieuwe spelers een kans om de markt te betreden.

Om de dienstverlener te worden (of te blijven) waar mensen mee en voor willen werken, zul je jouw marketinginspanningen moeten veranderen in een motor voor groei.

Alleen met een robuuste go-to-market strategie en consistente uitvoering zal het dienstverleners lukken om…

  • Hun diensten met succes naar de markt te brengen
  • Zichzelf te positioneren in een competitieve markt
  • Ideale klanten aan te trekken
  • Impactvolle opdrachten gegund te krijgen
  • En top talent te behouden.

Om dit voor elkaar te krijgen, zullen marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts met elkaar moeten samenwerken.

Primaire organisatie-activiteiten
& een gedeelde verantwoordelijkheid

Zakelijke dienstverleners zullen moeten beseffen dat marketing en business development primaire organisatie-activiteiten zijn. En een gedeelde verantwoordelijkheid. Van marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts.

Bij veel zakelijke dienstverleners zijn de (senior) vakinhoudelijke experts nu namelijk al verantwoordelijk voor verschillende marketing en business development taken.

Denk aan zakelijke kansen spotten, bewustwording voor hun diensten creëren, aandacht genereren, diensten verkopen en het onderhouden van relaties & vertrouwen.

Daarom moeten marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts samenwerken als jij je marketinginspanningen wilt veranderen in een motor voor groei.