Contact

Missie & visie

Betere marketing
voor zakelijke dienstverleners

Betere marketing voor zakelijke dienstverleners, dat is mijn missie.

Want voor veel zakelijke dienstverleners geldt: marketing en business development kunnen en moeten* beter.

Zeker als ze de dienstverlener willen worden (of blijven) waar mensen mee en voor willen werken.

Ik werk dagelijks aan deze verbetering.

Door met organisaties terug te gaan naar de basis en hen te helpen om fundamentele beslissingen te nemen.

Door marketeers, business developers en vakinhoudelijke specialisten samen te laten werken.

En door marketing en business development begrijpelijk te maken, praktisch toepasbaar en misschien zelfs leuk.

* Onderzoek van DCM Insights laat zien dat zakelijke dienstverleners te maken hebben met een scherpe afname in klantloyaliteit.

Eerder mocht ik marketing & business development opdrachten uitvoeren voor…

Word de dienstverlener waar mensen mee en voor willen werken

De zakelijke dienstverleningssector is flink in beweging.

De krapte op de arbeidsmarkt, transitie naar een duurzamere toekomst en razendsnelle opkomst van digitale technologie veroorzaken uitdagingen voor gevestigde organisaties. Tegelijkertijd bieden ze nieuwe spelers een kans om de markt te betreden.

Om de dienstverlener te worden (of te blijven) waar mensen mee en voor willen werken, zul je terug moeten naar de basis.

Er moeten een aantal fundamentele beslissingen worden genomen:

  • Voor wie willen we werken?
  • Welke waarde bieden we hen?
  • Hoe gaan we die waarde leveren?
  • En hoe we willen we gezien worden door de markt?

Een zakelijke dienstverlener kan deze vragen alleen beantwoorden als marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts met elkaar samenwerken.

Primaire organisatie-activiteiten
& een gedeelde verantwoordelijkheid

Voor een zakelijke dienstverlener geldt dat marketing en business development primaire organisatie-activiteiten zijn. En een gedeelde verantwoordelijkheid. Tussen marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts.

Bij veel zakelijke dienstverleners zijn de vakinhoudelijke experts nu namelijk al verantwoordelijk voor verschillende marketing en business development taken.

Denk aan zakelijke kansen spotten, bewustwording voor hun diensten creëren, aandacht genereren, diensten verkopen en het onderhouden van relaties & vertrouwen.

Alleen als marketeers, business developers en vakinhoudelijke experts samenwerken, kan een zakelijke dienstverlener een organisatie worden (of blijven) waar mensen mee en voor willen werken.